انگلیس، شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را تحریم کرد!

  • شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:25

اخبار => سایر رسانه ها

نخست وزیر انگلیس در اقدامی غیر منتظره اعلام کرد هیچ وزیر انگلیسی حق شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را ندارد!
انگلیس، شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را تحریم کرد!

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، یک منبع مطلع در دفتر نخست وزیری انگلیس به رویترز اطلاع داده است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شرکت وزیران این کشور در اجلاس ماه آینده مجمع جهانی اقتصاد را منع کرده است.

جانسون پس از کسب پیروزی قاطع در انتخابات هفته گذشته وعده داده است که دولت وی دولت مردم خواهد بود و اولویت وی در مقطع کنونی، به سرانجام رساندن مساله برگزیت و دادن جواب اعتماد رای‌دهندگانی است که بر خلاف عادت قبلی خود در رای به حزب رقیب کارگر به حزب محافظه کار رای داده اند.

این منبه آگاه به رویترز گفته که تمرکز ما روی عمل به وعده ها به مردم است نه خوش گذارانی در کنار میلیاردرها.

بوریس جانسون قرار است تا پایان این هفته توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا را به پارلمان انگلیس بازگرداند که پیش‌تر با مخالفت مجلس قبلی مواجه شده بود. با این حال برخی منابع آگاه از احتمال اتخاذ موضع سرسختانه تر از طرف دولت انگلیس بر سر چگونگی روابط تجاری، مالی، بانکی و گمرکی با اتحادیه اروپا پس از کسب اکثریت آرا در کارزار انتخاباتی خبر می‌دهند که این مساله با واکنش منفی بازارهای بورس و ارز اروپایی مواجه شده است.

طبق گفته این منابع، دولت انگلیس اکنون خواهان آن است که دوران گذار بیش از پیش تمدید شود تا زمان بیشتری سر مذاکره جزئیات خروج با اتحادیه اروپا داشته باشد.

پیش از انگلیسی‌ها، دونالد ترامپ نیز در اقدامی مشابه در سال ۲۰۱۷ مقامات ارشد آمریکایی را از شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس منع کرده بود. بیست و یکم تا بیست و چهارم ژانویه سال‌آینده اجلاس بعدی مجمع جهانی اقتصاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 422

ارسال نظر

ارسال