دانشگاه موتور محرک و عامل پیشرفت کشور است

  • سه شنبه 10 مهر 1397 ساعت 3:18

اخبار => سایر رسانه ها

دانشگاه موتور محرک و عامل پیشرفت کشور است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی روز دوشنبه در نشست سراسری روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری افزود: دانشگاه در چهار دهه اخیر بویژه در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و اداره کشور نقش بسزایی داشته است.
وی اظهار داشت: دانشگاه به رغم بودجه های اندک در حوزه هایی که وارد شده کارنامه درخشانی دارد.
حجت الاسلام رستمی در خصوص اهتمام دانشجویان به مسائل معنوی و اخلاقی نیز یادآورشد: معنویت، اخلاق و جامعه پذیر بودن دانشجویان از جوان های خارج از دانشگاه نسبت بهتری دارد.
وی با بیان حدیثی از امیر المومنین علی (ع) گفت: کسی که می خواهد به آموزش و تربیت دیگران بپردازد پیش از آن باید خود را آموزش و تربیت کند و کسی که خود را تربیت کرده، شایسته تکریم است.
رستمی در ادامه گفت: دانشگاه همواره جریان سازی معنوی کشور را بر دوش کشیده است.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان اینکه مسئولیت مهمی بر دوش دانشگاهیان است و اساتید و دانشجویان نباید از آن غافل شوند، افزود: نکاتی که وزیر علوم و روسای دانشگاه ها پیش از این عنوان کرده بودند در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح شد.
حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: دانشگاه خوب باید انسان خردمند تربیت کند و از دانشجویان انسان های بهتر بسازد.
رستمی در بخش دیگر سخنان خود توجه به افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه را لازم دانست و یادآور شد: باید بیش از پیش به مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی کشور اهمیت داده شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه همه مردم به عنوان یک مجموعه منظم در مقابل جنگ نرم اجماع دارند، ادامه داد: جهان غرب با رهبری آمریکا تمام امکانات را به کار گرفته است تا کشور را زمین بزند. بحث اصلی جمهوری اسلامی است که به عنوان مدل صحیح برای به چالش کشیدن نظام لیبرال و دموکراسی است، اگر بتوانیم این الگو را حفظ کنیم، ایران اسلامی تبدیل به یک چالش بزرگ برای غرب خواهد شد.
رستمی دانشگاه را کانون تولید علم و محل حضور اندیشمندان دانست و یادآورشد: اساتید و اعضای هیئت علمی باید فارق از هر عنوان و مسئولیتی، کارگروه هایی برای رفع مشکلات آشکار جامعه نظیر تورم، نقدینگی و ارز داشته باشند.
وی افزود: از دیگر مواردی که دانشگاه باید در آن نقش آفرینی داشته باشد بحث وحدت ملی و مبارزه با هرگونه تجزیه طلبی در کشور است و دانشگاهیان باید راهکار مناسب برای حفظ وحدت ملی به احزاب و سیاست گذاران ارائه کنند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص مشکلات اقتصادی امروز جامعه نیز خاطرنشان کرد: ما نباید به خاطر مشکلات اقتصادی از مسائل تربیتی و فرهنگی دور شویم زیرا بالاخره این مشکلات رفع می شود.
رستمی بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی فکری در دانشگاهها در راستای برون رفت جامعه از مشکلات اقتصادی و کاهش التهاب جامعه تاکید کرد.
در نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در حال حاضر با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.
ش. ع ** 1200


تعداد بازدید : 308

ارسال نظر

ارسال