دومینو کاهش ذخایر ارزی در بانک‌های مرکزی آسیا

  • سه شنبه 20 شهریور 1397 ساعت 11:21

اخبار => سایر رسانه ها

ذخایر ارزی بانک های مرکزی در کشورهای مطرح اقتصادی آسیایی در سال جاری میلادی با روند نزولی روبرو شده است.
دومینو کاهش ذخایر ارزی در بانک‌های مرکزی آسیا

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از بلومبرگ انگلیسی، ذخایر ارزی بانک های مرکزی آسیا در سال جاری میلادی با بیشترین روند نزولی خود روبرو شده و در این میان بانک مرکزی اندونزی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تقریبا ۱۰ درصد از ذخایر ارزی خود را در جهت تقویت روپیه از دست داده که در میان اقتصادی های بزرگ آسیایی بیشترین روند نزولی ذخایر ارزی را به خود اختصاص داده است.

همچنین تقریبا ۵ درصد از ذخایر ارزی بانک مرکزی فیلیپین هم کاهش پیدا کرده و ذخایر ارزی هند هم بیش از ۲ درصد روند نزولی به خود گرفته است. از آنطرف بانک های مرکزی مالزی و کره جنوبی حتی با تضعیف ارزهای ملی خود به مدیریت تقویت ذخایر ارزی خود پرداخته اند.

بر همین اساس، روپیه که به عنوا ن واحد پول در چند کشور آسیایی استفاده می شود با ضعیف ترین عملکردی ارزی خود از سال ۱۹۹۷ میلادی به بعد روبرو شده و روپیه هند هم تقریبا ۱۲ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است.

یک کارشناس اقتصادی در امور استراتژیک آسیا در سنگاپور گفت: از آنجایی که نوسان ارزی احتمالا بالا باقی خواهد ماند، ذخایر ارزی نقش مهمی را در ارزیابی اقتصاد یک کشور تعیین می کنند و این موضوع برای هند، اندونزی، فیلیپین و نیز کشورهایی که با کسری حساب جاری روبرو هستند و بیشتر در معرض عدم آسیب پذیری شرایط اقتصادی هستند، صدق می کند.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی اندونزی اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور در ماه اوت به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که کمترین رقم از ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد محسوب می شود.


تعداد بازدید : 189

ارسال نظر

ارسال