رانش زمین در فیلیپین 12کشته و دهها مفقود برجای گذاشت

  • جمعه 30 شهریور 1397 ساعت 10:15

اخبار => سایر رسانه ها

رانش زمین در فیلیپین 12کشته و دهها مفقود برجای گذاشت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری فیلیپین در این زمینه خبر داد: ابرتوفان 'منگخوت' باران های سیل آسا موسوم به 'مونسون' را در این کشور تقویت کرده و بدنبال آن گزارش های مرتبط با رانش زمین در برخی بخش های عمدتا کوهستانی در این کشور و مدفون شدن مردم در زیر گل و لای را افزایش داده است.
'هری راک' سخنگوی دولت فیلیپین آمار قربانیان ابرتوفان منگخوت در شمال و مرکز این کشور، را که روز شنبه هفته جاری این کشور را با سرعت بیش از 200 کیلومتر در نوردید، تاکنون 100 نفر کشته و مفقود اعلام کرد و گفت تعداد زیادی از کشورها در جهان برای ارسال کمک های امدادی به توفان زدگان فیلیپینی ابراز آمادگی کردند.
وی افزود: رانش زمین در بسیاری مناطق مرکزی، نقشه منطقه را دستخوش تغییر کرده و ماموران امداد و نجات سرگرم یافتن خانه هایی هستند که احتمالا توسط رانش زمین در زیر گل و لای مدفون شده اند.
طبق این گزارش، سیلاب دهها واحد مسکونی را نیز در سر راه خود از بین برده و برآوردها از میزان تلفات و خسارات در مناطق دورافتاده عملا بسیار سخت و دشوار است بنابراین امار ارائه شده از تلفات در حال افزایش است.
برآوردهای اولیه مانیل حاکی است که حدود 147 هزار خانواده یا بیش از نیم میلیون نفر در 433 شهر و مناطق شهری متحمل تلفات و خسارات ناشی از ابرتوفان منگخوت شده اند.
فیلیپین به کشور توفان ها معروف بوده و در سال دستکم شاهد 20 توفان سهمگین است که علاوه بر تلفات انسانی خسارات گسترده اقتصادی را به این کشور جنوب شرق آسیا تحمیل می کند.
توفان ها یکی از عوامل گسترش فقر اقتصادی در مناطق توفان خیز فیلیپین ذکر شده اند.
آساق**1599**2040

تعداد بازدید : 315

ارسال نظر

ارسال