رقابت و فرصت جویی 600 شرکت آلمانی برای حضور گسترده در عراق

  • دوشنبه 5 فروردین 1398 ساعت 3:10

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا- بیش از 600 شرکت آلمانی رقابت گسترده ای را با شرکت های خارجی برای حضور در عراق آغاز کردند و از نزدیک فرصت های اقتصادی این کشور را زیر نظر دارند.
رقابت و فرصت جویی 600 شرکت آلمانی برای حضور گسترده  در عراق

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا ، شرکت های آلمانی در پی گسترش فعالیت‌های خود هستند؛
اما امنیت همچنان مساله مهم این شرکت‌ها است.
دویچه وله صدای آلمان گزارش داد، فولکر ترایر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیش از آغاز پنجمین اجلاس اقتصادی آلمان و عراق در برلین گفت: «علاقه‌مندی به فعالیت در عراق در همه جای جهان در حال افزایش است. در آلمان نیز به همین صورت.»
این اجلاس دو روزه قرار است روز دوشنبه پنجم فروردین (25 مارس) در برلین برگزار شود.
ترایر اضافه کرد عراق با داشتن 40 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین بازارها برای محصولات شرکت‌های آلمانی در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود.
در حال حاضر بیش از 600 شرکت آلمانی با عراق مراودات تجاری دارند. در حدود 20 شرکت دفاتر نمایندگی و شعبه‌های محلی خود را در عراق دایر کرده‌اند.
به گفته رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، در عین حال نا امنی بر شرایط فعالیت‌های اقتصادی تأثیر گذار است.
او با اشاره به حمایت ''پوشش هرمس'' و شرکت خدمات مالی آلمان (KfW) از شرکت‌های فعال در عراق، پشتیبانی سیاسی دولت فدرال آلمان را نیز با اهمیت ارزیابی می‌کند.
پوشش هرمس نوعی تضمین اعتباری شرکت‌های آلمانی فعال در دیگر کشورها محسوب می‌شود که در صورت پرداخت نشدن مطالبات، از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
شرکت خدمات مالی آلمان نیز در زمینه بانکداری، سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات و واردات فعال است.
حجم مبادلات آلمان و عراق در سال 2018 تنها یک میلیارد و 765 میلیون یورو بود و این میزان نزدیک‌ترین رقم به رکورد سال 2013 میلادی محسوب می شود .
صادرات آلمان در سال گذشته با چهار و نیم درصد کاهش 695 میلیون یورو و واردات نیز با 11 و چهاردهم درصد کاهش یک میلیارد و 70 میلیون یورو بود.
عمده واردات آلمان از عراق نفت است و به موازات آن محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات الکترونیکی به عراق صادر می‌کند.
شبس *9386 *1917*


تعداد بازدید : 227

ارسال نظر

ارسال