رکورد زنجان در کمترین و سیستان و بلوچستان در بیشترین نرخ بیکاری

  • پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 21:48

اخبار => سایر رسانه ها

کمترین میزان بیکاری در بین استان‌های کشور در تابستان ۱۳۹۸ مربوط به استان زنجان با ۵.۲ درصد و بالاترین میزان بیکاری نیز متعلق به استان سیستان و بلوچستان با ۱۵.۲ درصد بوده است.
رکورد زنجان در کمترین و سیستان و بلوچستان در بیشترین نرخ بیکاری

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی بیکاری در استان‌های مختلف کشور پرداخته و نوشته است: استان‌هایی با بیشترین نرخ بیکاری در تابستان ۱۳۹۸ به ترتیب سیستان و بلوچستان با ۱۵.۲ درصد، یزد با ۱۵.۱ و لرستان با ۱۴.۷ درصد بوده‌اند.

براین اساس چهار استان زنجان با ۵.۲ درصد، همدان با ۵.۳ درصد و فارس و خراسان جنوبی نیز با ۷.۶ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در تابستان امسال داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید بیشترین نرخ مشارکت نیروی کار در تابستان ۱۳۹۸ در بین تمام استان‌های کشور متعلق به چهار استان زنجان، خراسان شمالی، گیلان و آذربایجان غربی با به ترتیب ۵۰.۲ درصد، ۴۸.۸ درصد و ۴۸.۶ و ۴۸.۶ درصد بوده است.

از سوی دیگر کمترین میزان مشارکت نیروی کار نیز در فصل دوم امسال متعلق به سه استان سیستان و بلوچستان با ۳۶.۵ درصد، مرکزی با ۳۷.۵ درصد و ایلام با ۳۹.۱ درصد بوده است.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران همچنین اعلام کرده است که در تابستان ۱۳۹۸ درصد مشارکت اقتصادی نیروی کار در استان تهران برابر با ۴۳.۳ درصد بوده و نرخ بیکاری در این استان نیز ۱۰.۸ درصد بوده است.


تعداد بازدید : 307

ارسال نظر

ارسال