ریشه کنی فساد اقتصادی مانع سوء استفاده دشمن می شود

  • جمعه 25 آبان 1397 ساعت 17:34

اخبار => سایر رسانه ها

استانها- ایرنا- خطیبان نماز جمعه کشور با تاکید بر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی باید در مسائل اقتصادی ریزبین و دقیق باشند، تصریح کردند: ریشه کنی فساد مالی و تلاش دست اندرکاران در این راه، مانع سوء استفاده دشمنان می شود.
ریشه کنی فساد اقتصادی مانع سوء استفاده دشمن می شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حکم اخلال گران اقتصادی که با قاطعیت اجرا شد، سودجویی، سوء استفاده، احتکار اموال عمومی را اخلال در اقتصاد کشور و خیانت به مردم توصیف کردند و از مسئولان و بویژه مقامات قوه قضاییه خواستار برخورد قاطع با خائنان به ملت شدند.
خطیبان نماز جمعه کشور، اخلال در نظام اقتصادی را یکی از مصداق‌های محاربه دانستند و یادآور شدند: دشمنان اکنون از موضوع اخلال و غارت اموال عمومی که نظام اقتصادی کشور را با مشکل روبرو کرده است، سوءاستفاده می‌کنند و با تبلیغات فراوان از این شرایط بهره می برند.
امامان جمعه در خطبه های این هفته تاکید کردند که قوه قضاییه باید با قاطعیت مقابل جنگ اقتصادی دشمنان ایستادگی کند و سودجویان و فرصت طلبان داخلی را که در شرایط سخت اقتصادی با دشمن همراه شده اند را به اشد مجازات برساند.
آغاز هفته وحدت که بمناسبت ولادت پیامبر اسلام (ص) از 12تا 17 ربیع‌الاول نامگذاری شده نیز از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه کشور بود که خطیبان با تبیین آن تصریح کردند : این نامگذاری که در دوران پس از انقلاب صورت گرفت بر این اساس بود که بخاطر عقیده به بدگویی و ناسزاگویی علیه هم نپردازیم و بنا به فرموده امیرالمومنین (ع) باید به جای این کار ناشایست به بیان خصلت های نامناسب افراد پرداخته شود.
خطیبان نماز جمعه با یادآوری اینکه کفار همواره بدی مؤمنان را می‌خواهند، اضافه کردند: آمریکا و آل‌سعود بدنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند ولی خداوند مکر و حیله آنها را به خودشان برمی گرداند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های برخی مراکز استانها را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از کاسبان خواست با توجه به کاهش قیمت دلار، دست از گرانفروشی بردارند و قیمت اجناس خود را کاهش دهند.
حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ این شهر افزود: هر چند که از ابتدا هم افزایش قیمت کالاها بی دلیل بود و موجب وارد آمدن فشارهای اقتصادی به قشر ضعیف و بیکار جامعه شد.
وی اضافه کرد : شرایط چند روز اخیر با کاهش قیمت های ارزی نشان داد که آن افرادی که اقدام به خرید و اندوختن دلار و سکه کردند ضرر دیدند.
امام جمعه اصفهان خطاب به آن عده که در این چند ماه اقدام به احتکار کالا در منازل و مغازه های خود کردند و کاسبانی که به گرانفروشی پرداختند، یادآور شد: این کارهای ناشایست در پیشگاه خداوند ثبت می شود.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد : تحریم‌های اقتصادی محدود به زمان حال نیست و دشمنان دین و خدا همیشه مسلمانان را در محاصره اقتصادی قرار می‌دهند.

**تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و یکدلی بین آحاد مردم در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا، گفت: دولت و ملت بزرگ ایران اسلامی برای شکست آمریکا در این برهه از انقلاب اسلامی هم قسم هستند.
حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌ هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: بی‌ توجهی مردم با بصیرت ایران به فراخوان های متعدد دولت آمریکا برای ایجاد اغتشاش و تنش در داخل، نشان دهنده وحدت و ثبات نسبی بازار ارز در کنار بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌های واشنگتن، بیانگر شکست مرحله اول سناریوی کاخ سفید برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: ادبیات سخیف و تند مقام های آمریکایی نسبت به ملت ایران، نشان دهنده هراس آنها از مردم ایران است و باید پذیرفت که سقوط آمریکا از امپراطوری ابرقدرت به یک چالش ‌گر بی ‌تاثیر در تحولات میدانی جهان، واقعیت امروز جهان است.

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اتحاد شیعه و سنی در هفته وحدت به جهانیان اعلام می شود، گفت: تفرقه افکنی بین شیعه و سنی، خیانت به دین و حربه دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: دشمنان و ایادی کفر در تلاش هستند در بین مسلمانان تفرقه بیاندازند و بهره لازم را ببرند.
وی با تاکید بر اینکه سردمداران آمریکا به دنبال بی اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان هستند، بیان کرد: دشمنان در این مسیر از توطئه های مختلف و از جمله تفرقه افکنی بین شیعه و سنی استفاده می کنند.
وی بیان کرد: رواج بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان در شرایط حساس کنونی تنها خواسته و حیله دشمن بوده و هفته وحدت مشت محکم شیعه و سنی بر دهان یاوه گویان است.
وی افزود: در شرایط کنونی دامن زدن به این سخنان به معنای تسلیم شدن در برابر خواسته شیطان بزرگ است و مسلمانان باید با هوشیاری و آگاهی کامل و اتحاد در کنار هم برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: حفظ اتحاد و وحدت داخلی در حقیقت دفاع از شرافت و آبروی کشور است و مردم باید مسئولان را در راه خدمت به جامعه همراهی کنند.

**کرج
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: محاکمه و مجازات مفسدان اقتصادی بیانگر عزم جدی دستگاه قضایی در مبارزه با اخلالگران نظم اقتصادی کشور است .
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: اعدام مفسدان اقتصادی نشانه عزم دستگاه قضایی در مقابله با زالو صفتان و فاسدانی است که امنیت اقتصادی را به خطر انداخته اند.
وی با قدردانی از اقدام قوه قضائیه در مبارزه با اخلالگران اقتصادی کشور گفت: این نحوه عمل، اعتماد مردم را به دستگاه قضا بیشتر می کند و باید قوه قضاییه پرونده مرتبط با مفسدان سیستمی را به سرعت بررسی و اقدام لازم را انجام دهد.
خطیب جمعه کرج افزود: بررسی قاطعانه و بدون مصلحت اندیشی پرونده های مفاسد اقتصادی موجب می شود تا دشمنان هیچ گونه فرصت سوء استفاده نداشته باشند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: دستگاه قضایی نیز اقدامات موثری در خصوص دستگیری تعدادی از مسئولان و کارکنان متخلف دستگاه های اداری استان البرزداشتند که استمرار این گونه برخوردها مورد تاکید است ودر این زمینه به دستگاه قضایی خدا قوت می گوئیم.
وی تاکید کرد که دستگاه های اجرایی باید با تخلفات مالی با قاطعیت برخورد کنند و اگر تعللی صورت گیرد ناچاریم برای تنویر افکار عمومی مسائل را با مردم در میان بگذاریم.
خطیب جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن آغاز هفته وحدت بیان داشت: اتحاد بین مسلمانان آثار و برکات فراوانی دارد ضمن آنکه موجب ظلم ستیزی می شود.
آیت الله حسینی همدانی گفت: وقتی وحدت اسلامی شکل می گیرد، ظلم بر علیه اسلام از بین می رود و در سایه وحدت اسلامی است که می توان از اسلام دفاع کرد.
وی ادامه داد: وظیفه اولیه کشورهای اسلامی این است که در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی ید واحده باشند.

**بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اختلاف سلیقه های موجود در بین گروه های سیاسی نباید منجر به ضربه خوردن نظام جمهوری اسلام شود.
حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با تاکید بر حفظ وحدت افزود: وحدت به عنوان یکی از ضرورت های جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: برخی از افراد به دلیل اختلاف سیاسی در هنگام گرفتن مسئولیت اجتماعی نیز در صدد حذف یکدیگر برمی آیند که این منشا ضربه زدن به نظام و ملت است.
دشتی اظهار داشت: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد ولی هنوز نیز برخی از اختلاف سلیقه های سیاسی منشا بروز دشمنی ها در جامعه می شود.
وی تاکید کرد: کسانی که علاقه مند به نظام و رهبری هستند باید تلاش کنند اختلاف های سیاسی، دشمنی ها و نارضایتی های مردمی و اجتماعی که سبب انشقاق و تفرقه در نظام می شود را از بین ببرند.
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: برای حفظ نظام حتی آنهایی که اختلاف سلیقه سیاسی دارند نیز باید انسجام اجتماعی، صبوری و بردباری را بطور جدی در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تاکید بر تبعیت از مقام معظم رهبری گفت: مردم باید در مقابل افرادی که هیچ معیار و شاخصی را نمی پذیرند و مثل موریانه اتحاد ملت را تخریب می کنند، هوشیار باشند، تا فریب آنها را نخورند.

** شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به سنگ اندازی دشمنان در برابر ملت ایران تاکید کرد: این سنگ اندازی ها از سر ناتوانی آنان است، اما این ملت در برابر توطئه دشمنان ایستاده اند.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد افزود: عربده کشی دشمنان ایران نشان می دهد که آنان از ملت ایران در هراس هستند.
بگفته وی، آمریکا برای ملت ایران تاریخ تحریم تعیین کرد، اما این ملت بارها در برابر تحریم های استکبار جهانی ایستاده است و دشمنان مطمئن باشند که به اهداف شوم خود نمی رسند و حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبانماه، این را به آمریکایی ها گوشزد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ثبات اقتصادی را یکی از نیازهای امروز کشور عنوان کرد و گفت: مسئولان باید با تدبیر و دوراندیشی نسبت به رفع مشکلات اقتصادی بیشتر تلاش کنند.
وی تصریح کرد: نابسامانی های بازار هم نباید وجود داشته باشد و باید با یک مدیریت از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد و مسئولان بدنبال ثبات قیمت ها باشند.

**بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مطالبه مردم از قوه قضاییه ادامه برخورد با دانه درشت هایی است که در ماه های اخیر موجب هرج و مرج اقتصادی و تحمیل مشکلات بر مردم شدند.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: هفته گذشته 2 مفسد اقتصادی اعدام شدند که موجب خوشحالی مردم شد و با وجود اینکه شبکه های خارجی و استکبار جهانی تبلیغ می کردند در 13 آبان حوادثی علیه ایران رخ می دهد اما جنگ روانی دشمن خنثی شد که از قاطعیت قوه قضاییه در خصوص این پرونده تشکر می کنیم.
وی اظهار داشت: قوه قضاییه سر مارهایی که در لانه های فساد خانه کرده و زمینه فساد و هرج و مرج در جامعه را ایجاد می کنند و موجب شده عده ای انسان خائن از این فضا استفاده کرده و سلطان سکه شوند و هزاران میلیارد گردش مالی داشته باشند، برخورد کند.

**مشهد
امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب چهار سال است که بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند لذا مسئولان باید این امر را به صورت جدی اجرا کنند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: از مرداد ماه امسال رسانه های غربی با قدرت تلاش می کردند مردم را از تحریم های آمریکا بترسانند و امید داشتند تظاهرات ضد آمریکایی ١٣ آبان امسال به تظاهرات ضد نظام تبدیل شود.
وی اظهار داشت: در حالی که برخی فعالان اقتصادی پیش بینی افزیش نرخ دلار به ٣٠ هزار تومان را در شرایط تحریم آمریکا داشتند، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مهر ماه خود در جمع بسیجیان اعلام کردند که آمریکا در جریان آخرین تحریم ها شکست خواهد خورد و این شکست به منزله سیلی خوردن از ایران است.
وی گفت: اکنون خود آمریکا نیز به این شکست اذعان دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: یکی از سایتهای تحلیلی معتبر آمریکا در مقاله ای تحلیل کرده است که با شکست تحریم های آمریکا نه در عرصه نظامی و نه در عرصه اقتصادی نمی توانیم با ایران بجنگیم و تنها راه قرار دادن رهبری ایران در راه مذاکره است.
وی اظهار داشت: در این مقاله تحلیل شده که این کار نیز ممکن نیست زیرا رهبری ایران در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون بسیار هوشمندانه عمل کرده و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.
وی گفت: مسئولان باید منویات رهبری را با جدیت اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به اعدام ٢ اخلالگر اقتصادی در کشور افزود: با این اقدام قوه قضائیه، مردم امیدوار شدند و اگر مدیرانی که زمینه را برای مفسدان فی الارض فراهم کردند نیز محاکمه شوند، این امید بیشتر می شود.

**سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مفسدان اقتصادی زیادی در کشور داریم که برخورد قاطعانه و عادلانه با آن ها باید ادامه داشته باشد.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: چند ماه قبل آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی با اعدام خبر داد.
وی با اشاره با اعدام دو مفسد اقتصادی در روزهای اخیر، ادامه داد: با این اقدام، قوه قضائیه شعار خود را به عمل تبدیل کرد و قیمت سکه و دلار به همین دلیل کاهش یافته است.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: قوه قضائیه به اعدام این دو مفسد اقتصادی اکتفا نکند و با مفسدان زیادی که داریم قاطعانه برخورد کند.
وی، شرط ماندگاری نظام اسلامی را مقاومت دانست و افزود: ما اهل جهادیم و مذاکره ای را که فایده ای نداشته باشد همیشه محکوم می کنیم، دوام نظام در مقاومت است نه سازش و مذاکره.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دولت آمریکا و همدستانش در سناریوی جدید خود که با تمرکز بر 13 آبان و برگرداندن و تشدید تحریمها برنامه ریزی شده بود، شکست خوردند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: تمام تمرکز ترامپ و همدستانش روی 13 آبان 97 بود که قبل از این روز صهیونسیت ها و منافقین تبلیعات گسترده برای جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم های بیشتر علیه ایران به راه انداختند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: ترامپ قبل از 13 آبان از قریب الوقوع بودن تحریم های ضد ایرانی خبر داد و گفت با این تحریم ها حکومت ایران را از پای در می آوریم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا روز 11 آبان در بخشی دیگر از این سناریو قبل از سخنرانی در جمع هوادارانش گفت تحریم ها علیه ایران بسیار جدی و قوی است و ایران ضربه بزرگی خواهد خورد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه هدف آنان از بزرگنمایی این تحریم ها دلسرد کردن مردم از نظام بود، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی سعی داشتند در 14 و 15 آبان موج جدیدی از تجمعات اعتراضی را در شهرهای ایران اسلامی به وجود آوردند اما با هوشیاری مردم در این زمینه دچار شکست بزرگی شدند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: شرایط جامعه ایران رو به بهبودی است و کاهش قیمت ارز و سکه در حال انجام است البته دولتمردان باید این روند را ادامه دهند و شرایط را به ثبات برسانند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه عوامل شکست سناریوی آمریکا هم داخلی و هم خارجی است، گفت: بخش عمده ناکامی آمریکا مربوط به هوشیاری مقام معظم رهبری است که همیشه موضوع بصیرت و دشمن شناسی را در کلام خود تذکر می دهند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عامل دوم در این زمینه روشن شدن ضدیت دولت آمریکا علیه مردم است چرا که وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد اگر رهبر و مسئولان ایران می خواهند مردم چیزی برای خوردن داشته باشند باید به حرف آمریکا عمل کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عامل سوم در ناکامی دشمنان اعتماد بخشی دولتمردان به افکار عمومی از طریق اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با تحریم ها بود که اگر این اقدامات منسجم تر بین قوای سه گانه و مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد به طور قطع مشکلات هر چه سریعتر حل می شود.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: براساس فرمایشات رهبر انقلاب راه نجات کشور ما اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و تکیه بر انرژی جوانان است.

**شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی به واسطه 300 هزار شهید نزد ما امانت است، گفت: امروز مدیرانی که پشت میزها می‌نشینند و ریاست می‌کنند باید مراقب باشند که این امانت است.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های جمعه 25 آبان افزود: وظیفه ای که مدیران برعهده می‌گیرند برای خوشگذرانی نیست.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: لقمه حرام و شبهه ‌ناک از یک جای کوچک آغاز می‌شود و بعد تبدیل می‌شود به سلطان سکه و در آخر سرش بالای دار می‌ رود و اگر از کمش احتیاط کرده بود، به اینجا نمی‌رسید.
آیت‌الله دژکام گفت: بیشترین ابتلای جامعه ما از لقمه حرام یا شبهه ‌ناک است، لقمه حرام مانند آب شور دریاست که هر تشنه ای از آن بخورد حرصش به آن زیادتر می‌شود و حاضر است هزاران انسان را برای سودآوری بکشد و مافیای دارو و مواد مخدر و...راه بیندازد.
وی با طرح این پرسش که تلاش برای رسیدن به مقامات برای چیست، افزود: این تلاش برای خدا نیست و برای خود فرد است و این خلاف فرمایش ائمه است.
امام جمعه شیراز بیان داشت: این گونه است که وقتی مردم نان ندارند و مشکلات بسیاری دارند به چیزهای دیگری مشغولشان می‌کنند، برای اینکه فرد می‌خواهد خودش مطرح باشد.
وی با تاکید بر اینکه نجات در راستی است، افزود: سیاستمداران باید راستی را برگزینند و راست گفتن باید به‌ مثابه رفتاری عمومی در کشور جابیفتد‌ زیرا دروغ‌ گویی که دشمن به واسطه آن سیاه‌ نمایی می‌کند، مقداری از سوی دشمن است و مقداری نیز ما بهانه دستشان می‌دهیم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر موضوع سلامت اجتماعی عنوان کرد: سلامت اجتماعی بین‌معناست که بتوانیم با همدیگر ارتباطات سالم اخلاقی و مفید داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه یکی از حقوق مردم در جامعه این است که رئیس و مرئوس حق یکدیگر را رعایت کنند، افزود: یکی از حقوق آن است که حیثیت و آبروی انسان محفوظ بماند.

**سنندج
امام جمعه سنندج از مسلمانان و مسئولان کشورهای اسلامی خواست دشمن شناس باشند و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره دشمنی خود را به اسلام و مسلمانان نشان داده اند بنابراین نباید از توطئه های آنان غافل بود.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دشمنی صهیونیست و یهود با مسلمانان تازگی ندارد و آنان در طول تاریخ به دنبال ضربه زدن به اسلام و ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی بوده اند.
وی به اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: همگی باید متحد و یکدل در برابر فشارهای اقتصادی دشمن بایستیم و مراقب باشیم فریب دسیسه ها و جنگ روانی آمریکا و اسراییل را نخوریم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به مسلمانان یادآور شد: باید از این فرصت استفاده کرده و با برگزاری مراسم مولودی خوانی و شرکت در آیین های دینی، این ایام خجسته و مبارک را گرامی بداریم.
وی خواستار پیروی از اخلاق و رفتار پیامبر نور و رحمت شد و تاکید کرد: والدین، فرزندان خود را به سمت مسجد و نماز هدایت کرده و مانع از کشیده شدن آنان به سمت انحراف و آسیب های اجتماعی شوند.
ماموستا خدایی فقر را موجب بروز آسیب های اجتماعی و فساد در جامعه دانست و خواستار کمک اغنیا و توانمندان به فقرا و نیازمندان با همکاری کمیته امداد امام (ره) و نهادهای حمایتی شد.

**رشت
امام جمعه رشت گفت: آمریکا از تحریم های ظالمانه خود بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مایوس شده است.
آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: ترامپ چند روز پیش اعلام کرده بود که تحریم های جدید بسیار سخت خواهد بود و فکر می کردند که با این تحریم ها جامعه اسلامی را متزلزل خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد : اما خوشبختانه شاهد یک ثبات نسبی در بازار هستیم و روابط ما با دولت های همسوی ما محکم تر و بیشتر شده که این امر باعث یاس و ناامیدی آمریکایی ها شده است که همه این پیروزی ها در سایه مقاومت مردم و رهنمودهای خردمندانه رهبر فرزانه به وجود آمد.
وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت متذکر شد: البته در شرایط تحریم نباید نظام اسلامی را رها کنیم و در این راستا مردم به خوبی مسایل خود را انجام و رعایت کردند که مسئولان باید با استفاده از این موهبت بیشتر به فکر آسایش و معیشت مردم باشند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: همچنین از قوه قضاییه تشکر می کنیم که با مفسدان اقتصادی برخورد قاطعی داشته و مردم نیز که همیشه پشتیبان قوه قضاییه بودند، انتظار دارند که این برخوردها ادامه دار باشد.
امام جمعه رشت به در پیش بودن هفته وحدت نیز اشاره و بیان کرد: روز سه شنبه هفته جاری به روایت برادران اهل سنت ولادت پیامبر اکرم است اما یک هفته پس از آن، به روایت شیعیان میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) است که این مدت به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی گفت: البته اهداف بلند منادیان، وحدت شیعه و سنی در کنار هم با استفاده از مشترکات دینی در برابر ظالمان و دشمنان بوده که امت اسلامی در برابر آنان ایستادگی و مقاومت کنند اما متاسفانه در طول تاریخ پس از به وجود آمدن قدرت های استکباری ، آنان به اهداف خود رسیده و بین امت اسلامی تفرقه انداختند.

**اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اتحاد، وحدت و همدلی عامل پیروزی مسلمانان و دنیای اسلام در برابر دشمنان قرآن است.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک با تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و گرامیداشت آغاز هفته وحدت افزود: وحدت مسلمانان یک تکلیف و ضرورت مهم برای توسعه، پیشرفت، پیروزی و ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان است.
وی ادامه داد: کشورهای عربی باید به جای همراهی با رژیم جعلی اسرائیل، با اتحاد و وحدت باید در برابر زیاده خواهی ها و به خاک و خون کشیدن زنان و بچه ها در فلسطین اشغالی ایستادگی کنند.
امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و قرآن به دلیل ترس از وحدت و اتحاد یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در کشورهای مختلف جهان، توطئه های گوناگون ایجاد تفرقه و دشمنی در بین آنان را در دستور کار خود قرار داده اند.
1596


تعداد بازدید : 666

ارسال نظر

ارسال