سئول:جنگ تجاری چین و آمریکا اقتصاد کره جنوبی را نابود می کند

  • دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ساعت 11:59

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد کره جنوبی همزمان با افزایش اختلافات تجاری میان آمریکا و چین اعلام کرد که افزایش این تنش ها می تواند به صورت جدی بر اقتصاد کره جنوبی تاثیر گذاشته و آن را نابود کند.
سئول:جنگ تجاری چین و آمریکا اقتصاد کره جنوبی را نابود می کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، «هانگ نام- کی» وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کره جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه ای اضطراری با وزرای مربوط به حوزه اقتصاد و دارایی کره جنوبی با ابراز نگرانی از افزایش نوسانات سهام بازار ارز خارجی گفت: «با عمیق تر شدن اختلافات تجاری آمریکا و چین، امکان تاثیر پذیری اقتصاد ما از بیش از پیش افزایش یابد؛ دولت تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن تاثیر این اختلافات به کار خواهد بست.»
هانگ با اشاره به ضرورت به کار گیری اقدامات پایدار سازی اساسی به منظور پیش گیری نوسانات شدید ارزی گفت که دولت تصمیم دارد مبلغ 500 میلیارد دلار به عنوان کمک های کوتاه مدت به صادرکنندگان اعطا کند.
وی افزود، در بلند مدت کره جنوبی بازارهای صادراتی خود را متنوع خواهد ساخت و سرعت تجارت آزاد خود را با کشورهایی نظیر فیلیپین، مالزی و اندونزی افزایش خواهد داد.
نزدیک به 40 درصد از محموله های صادراتی کره جنوبی به آمریکا و چین می رود که با تشدید اختلافات تجاری تعرفه های گمرگی بالایی بر کالاهای یکدیگر وضع کرده اند.
در پاسخ به افزایش تعرفه بر کالاهای چین با ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد توسط آمریکا، پکن اعلام کرده است که قصد دارد تعرفه های بیشتری بر کالاها ایالات‌ متحده با ارزش 60 میلیارد اعمال کند که این تصمیم از اول ژوئیه عملی خواهد شد.
**آساق**9470**1663**


تعداد بازدید : 253

ارسال نظر

ارسال