سرلشگر صفوی: تقویت دولت و سایر قوا وظیفه ماست

  • چهارشنبه 6 تیر 1397 ساعت 14:34

اخبار => سایر رسانه ها

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: باید دولت و سایر قوا را حمایت کرد تا از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برسیم.
سرلشگر صفوی: تقویت دولت و سایر قوا وظیفه ماست

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرلشکر سید یحیی صفوی روز چهارشنبه در نشست بهداری رزمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: باید آنچه در توان داریم به کار گیریم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و با کمک به دولت و قوای دیگر در حل مشکلات اقتصادی، نقشه های دشمن در عرصه جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.

وی اظهارداشت: هم اکنون مثلث شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به دنبال تضعیف اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد نارضایتی و القای نا امیدی در مردم است اما با تدابیر مقام معظم رهبری، سران قوا در جلسات مشترک برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران متحد به میدان آمده اند برای همه ما وظیفه است، تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم افزایی و کمک به دولت و قوای دیگر مشکلات را حل کنیم.

صفوی تاکید کرد: نباید اجازه داد که بدخواهان ایران اسلامی، مکنونات درونی و شیطانی خود را با نقل ناقص، جهت دار و موزیانه به افکار عمومی القاء کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با نکوهش تلاش تفرقه افکنانه برخی از رسانه ها در انعکاس ناقص و وارونه سخنان او، اقدام برخی رسانه ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی را بر خلاف منافع ملی دانست.

وی افزود: به همت همه دستگاه ها و همچنین مردم شریف و فهیم در کمک و همراهی با دولت، با موفقیت و سربلندی از شرایط تحمیلی و مورد نظر دشمن عبور خواهیم کرد.

* ایران وزن برتر ژئوپلتیکی منطقه است

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل مسائل منطقه غرب آسیا، چشم انداز آینده با طرح سوال چرا منطقه غرب آسیا طی 17 سال گذشته (از 2001 میلادی تاکنون) مورد هجوم آمریکا و بیگانگان قرار گرفته است گفت: در منطقه غرب آسیا موقعیت های ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی، ژئوکالچر و ژئواستراتژیکی و عدم ثبات سیاسی برخی دولت ها بر یکدیگر منطبق شده است و به ندرت در هیچ جای دنیا چنین منطقه ای با مشخصات فوق می توان پیدا کرد.

وی افزود: این منطقه در مرحله رقابت قدرت های بزرگ دنیا (آمریکا، فدراسیون روسیه، هند، چین و اروپا) و قدرت های منطقه ای است و در حقیقت این منطقه هم در مرحله گذار ژئوپلیتیکی Geopolitical transition و هم در حال تحول ژئوپلیتیکی Geopolitical change به سر می برد و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وزن برتر ژئوپلیتیکی این منطقه است.

سرلشکر صفوی در تبیین اهمیت منطقه غرب آسیا گفت: این منطقه حدود واسط سه قاره اروپا به آسیا و آفریقا به آسیاست و به شدت تحت تأثیر سیاست های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی قدرت های بزرگ است و امروزه جهان در شرایط ناپایداری راهبردی و رقابت قدرت های بزرگ برای استقرار نظم ژئوپلیتیکی مورد نظر خود در مقیاس منطقه ای و جهانی هستند و بروز تغییر و دگرگونی در الگوها، نظم ها و ساختار ژئوپلیتیکی قدیم در منطقه غرب آسیا با فروپاشی نظام های سیاسی عراق و افغانستان دچار عدم تعادل و تحول در مناسبات قدرت و سیاست شده است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف آمریکا در ایجاد و تداوم بحران سوریه گفت: آمریکایی ها در موضوع بحران سوریه بهه دنبال تامین امنیت و آینده رژیم صهیونیستی در میان و بلند مدت از ناحیه شمال (سوریه و لبنان ) هستند و اهداف سیاسی آنها بر مبنای مدیریت حاکمیت های همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی است که تامین کننده منافع کلان آمریکا و رژیم صهیونیستی در ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی منطقه عربی است، استوار شده است.

وی افزود: آنها به دنبال آن هستند تا با سرنگونی رژیم حاکمیت سوریه راه های حمایت ایران از حزب الله لبنان را قطع کنند و پس از سوریه به سراغ حزب الله و سایر گروه های مقاومت اسلامی (حماس و جهاد اسلامی بروند) و پس از آن به سراغ عراق و در نهایت به سمت ایران حرکت کنند.

سرلشکر صفوی تجزیه کشورهای اسلامی منطقه ( مثل عراق، سوریه، یمن) و تضعیف قدرت نفوذ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایران در کشورهای اسلامی منطقه را از دیگر اهداف آمریکا در بحران سوریه دانست و در پایان این بخش از سخنانش به تشریح سناریوهای محتمل بحران سوریه پرداخت.

** جوانان نمی دانند در جنگ تحمیلی چه گذشت

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش در این نشست به این نکته اشاره کرد که جوان های ما به ویژه جوان های زیر ٤٠ سال نمی دانند در جنگ تحمیلی چه گذشت.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر برخی از دانشجویان من که در دوره دکتری هستند، می گویند اگر جنگ را شروع نکرده بودید ما الان وضعیتمان این طور نبود؛ این در حالی است که ما جنگ را شروع نکردیم و عراقی ها به جان ما افتادند.

وی تاکید کرد: باید برای آگاهی نسل جوانمان داستان جنگ را از اول انقلاب تعریف کنیم و به آنها بگوییم که مثلا بنی صدر که تا خرداد سال 1360 رئیس جمهوری و فرمانده کل قوا بود، چه کرد و عملکردش چگونه بود.

صفوی افزود: بیشتر جوانان ما نمی دانند که در جنگ سه هزار و ٥٠٠ شهید دانشجوی پزشکی، پرستاری و امدادگر داشتیم یا اینکه در یک عملیات 50 تیم امداد پزشکی در منطقه مستقر می شدند و جراحی هایی انجام می دادند که فقط در بیمارستان های تهران انجام می شد اما آنها با همان امکانات جبهه این جراحی ها را انجام دادند.


تعداد بازدید : 204

ارسال نظر

ارسال