سلامت اداری با توسعه دولت الکترونیک قابل ارتقا است

  • شنبه 17 شهریور 1397 ساعت 22:15

اخبار => سایر رسانه ها

سلامت اداری با توسعه دولت الکترونیک قابل ارتقا است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین مقیمی عصر شنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان تهران که به منظور معرفی و تقدیر از دستگاههای اجرایی برتر استان در محل استانداری تهران برگزار شد افزود: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن در 6 ماه گذشته شرایط اقتصادی کشور تغییر کرد اما مطمئنم با تلاش و کار زیاد و برنامه ریزی مناسب در این جنگ پیروز می شویم.
وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی از جنگ رودروی نظامی به مراتب سخت تر است اظهار داشت: در جنگ نظامی دشمن را می بینیم که چه کار می خواهد بکند و بر اساس اقداماتی که انجام می دهد نقشه و برنامه ریزی می کنیم تا دشمن را شکست دهیم.
استاندار تهران تاکید کرد: در جنگ اقتصادی نقشه های دشمن قابل پیش بینی نیست و در این شرایط سخت تمامی مدیران باید با کار و تلاش شبانه روزی و با برنامه ریزی منسجم در نبرد اقتصادی به پیروزی برسند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن اقدامات سازنده ای در سطح استان تهران انجام دادیم افزود: در قدم اول شورای برنامه ریزی و توسعه استان را در شهرستان ها برگزار کردیم و مشکلات هر شهرستان را بصورت مکتوب از فرماندار و مدیران شهرستان دریافت کردیم و پس از نشست با نخبگان، صاحب نظران و اندیشمندان چشم انداز سند توسعه استان را تدوین کردیم.
مقیمی خاطرنشان کرد: در قدم دوم یک روز هفته (دوشنبه ها) را برای بازدید و رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی هر شهرستان اختصاص دادیم که در این بازدید میدانی با حضور مدیران اقتصادی و صنعتی استان به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی می شود.
به گفته وی رسیدگی به مسائل اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین افزایش بهره وری در زمینه حقوق شهروندی از دیگر اقدامات استانداری تهران است.
استاندار تهران با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی برای آشنایی هر چه بیشتر نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی استان همه ساله برگزار می شود افزود: این جشنواره موجب می شود که اشتباهات دستگاههای اجرایی کمتر و نقاط مثبت آنها افزایش یابد.
وی یادآور شد: زمانی که نقاط ضعف و قوت دستگاههای اجرایی مشخص شد مدیران باید برای برطرف کردن نقاط ضعف و همچنین افزایش نقاط قوت برنامه ریزی کرد و در جشنواره شهید رجایی یک رقابت سالم کاری بین مدیران دستگاههای اجرایی استان تهران ایجاد شده است.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش مشارکت مردم در کارها اشاره کرد و افزود: با مشارکت و رضایتمندی مردم می توانیم سلامت اداری را افزایش دهیم که لازمه این کار مهم توسعه دولت الکترونیک است.
وی تصریح کرد: ریاست جمهوری نیز بر توسعه دولت الکترونیکی تاکید دارد و برای اینکه کارها در زمان و به دور از تصدی گری انجام شود باید به توسعه دولت الکترونیکی تکیه کنیم.
براساس ارزیابی ها در جشنواره شهید رجایی استان تهران؛ اداره کل امور اقتصاد و دارایی و سازمان جهاد کشاورزی رتبه اول، اداره کل تعاون، رفاه و امور اجتماعی رتبه دوم و اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ رتبه سوم را کسب کردند.
بیستمین جشنواره شهید رجایی به منظور معرفی دستگاه های اجرایی برتر استان تهران با شعار شفافیت و حکمرانی خوب در سایه توسعه مشارکت مردم، ارتقاء سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک عصر امروز (شنبه) در محل سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد.
در این جشنواره 5 دستگاه اجرایی استان تهران در گروه های (حمایتی، سلامت و بهداشت)، (عمومی، اجتماعی و قضایی) (زیربنایی و تولیدی)، (شرکت ها، بانک ها و بیمه ها) و (علمی، فرهنگی و آموزشی) برگزیده شدند.
در گروه حمایتی؛ سلامت و بهداشت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گروه عمومی، اجتماعی و قضایی؛ سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران، در گروه زیربنایی و تولیدی؛ مدیریت امور عشایر استان تهران، در گروه شرکت ها، بانک ها و بیمه ها؛ شرکت توزیع نیروی برق استان تهران و در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزیده شدند.
تهرام/7243//1348

تعداد بازدید : 169

ارسال نظر

ارسال