قوانین مهاجرتی روسیه اصلاح می‌شود

  • شنبه 15 اردیبهشت 1397 ساعت 16:21

اخبار => سایر رسانه ها

دولت روسیه در تلاش است تا پس از بازبینی در قوانین جذب مهاجر خارجی، شرایط جدیدی را اعمال کند.
قوانین مهاجرتی روسیه اصلاح می‌شود

به گزارش وستی، وزارت کشور روسیه اعلام کرد: قوانین مهاجرتی موجود مستلزم ساماندهی هستند و پیش نویس آن در حال بررسی توسط کارشناسان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ، کارگروهی در وزارت کشور روسیه تشکیل شد تا تناقضات در نهادهای قانونی و شکاف های موجود در مقررات مهاجرتی را براساس سیاست های اجتماعی و حقوق بشری کشورهای مستقل مشترک المنافع برطرف کند.

سالانه میلیون ها نفر مهاجر خارجی عمدتا از جمهوری های سابق شوروی برای یافتن کار ، اقامت دایم و نهایتا دریافت پاسپورت روسی وارد این کشور می شوند.

روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان با کمبود شدید نیروی کار فعال در بخش های مختلف اقتصادی خود روبرو است، با این حال حوادث تروریستی در چند سال گذشته باعث شده تا شرایط اخذ اقامت در این کشور روز به روز سخت تر شود.

در پی حادثه انفجار متروی سن پترزبورگ در سوم آوریل ۲۰۱۷ میلادی که منجر به کشته شدن ۱۶ نفر شد ،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  طی فرمانی خواستار انجام مراسم سوگند وفاداری به قانون اساسی این کشور برای شهروندان جدید خارجی شد.

همچنین سال های اخیر، حضور مداوم در خاک روسیه ،موفقیت در آزمون های زبان روسی ، قانون اساسی،تاریخ روسیه و قوانین اجتماعی از جمله ملزوماتی است که شهروندان خارجی برای دریافت اقامت دایم روسیه باید آنرا کسب کنند.

براساس قوانین موجود اتباع خارجی که بیش از ۵ سال در روسیه کار و زندگی کنند می توانند درخواست دریافت اقامت دایم این کشور را بدهند.

هر چند در قانون کنونی عنوان شده که تمامی متقاضیان بعد از پنج سال اقامت دایم می توانند درخواست دریافت پاسپورت روسی دهند اما در عمل تنها به کسانی تعلق می گیرد که دارای ریشه خانوادگی روس باشند و یا نسبت خانوادگی پس از ازدواج با اتباع روسی داشته باشند.

با این حال سالانه رئیس جمهور روسیه بر اساس منافع ملی ، اقتصادی و سیاسی ، پاسپورت این کشور را به تعداد محدودی از اتباع خارجی بدون انجام پروسه های اداری اعطا می کند.

پیش بینی می شود با انجام اصلاحات جدید ،اخذ تابعیت برای مهاجران خارجی که اکثرا از جمهوری های شوروی سابق هستند با دشواری های بیشتری انجام شود و در مقابل تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد روسیه در نظر گرفته شود.


تعداد بازدید : 206

ارسال نظر

ارسال