مالزی برای توسعه یافتگی تا سال 2025 برنامه دارد

  • شنبه 5 آبان 1397 ساعت 14:15

اخبار => سایر رسانه ها

کوالالامپور- ایرنا- ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی اعلام کرد: مالزی درصدد است و می تواند با استفاده از تمام ظرفیت های داخلی ، تلاش و کوشش مردم و جوانان و بهره گیری از فناوری های نوین تا سال 2025 در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گیرد.
مالزی برای توسعه یافتگی تا سال 2025 برنامه دارد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ماهاتیر محمد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آسترو اوانی مالزی گفت چشم انداز توسعه برای مالزی محقق خواهد شد اگر بتواند از فناوری های جدید در بخش های زیرساختی این کشور از جمله در جریان تولید استفاده کند.
وی دربخش دیگری از این گفت وگو اظهار کرد: پس از تغییر دولت ، فساد دراین کشور محدود شده به گونه ای که دیگر مردم در مورد این موضوع بحث نمی کنند.
وی افزود: اکنون بسیاری از شرکت ها و معامله گران می توانند بدون نگرانی از فساد با دولت همکاری کنند.
ماهاتیر تاکید کرد: تلاش های دولت جدید برای مقابله با فساد موفقیت آمیز بوده و همگان می دانند که قوانین علیه مفسدان اجرا می شود.
وی افزود :زمانیکه مدارک قوی علیه مفسدان وجود داشته باشد، پرونده آنها حتما به دادگاه برای پیگیری قضایی ارائه می شود.
ماهاتیر محمد رئیس ائتلاف پاکاتان هاراپان پس از آنکه دراردیبهشت ماه در چهاردهمین انتخابات سراسری در مالزی قدرت را دوباره دراین کشور به دست گرفت مهمترین اولویت دولتش را مقابله با فساد مالی و کاهش بدهی های سنگین افزون بر 250 میلیارد دلاری کشورش اعلام کرد.
نخست وزیرمالزی همچنین در مورد اولویت دیگر دولت خود گفت در مرحله کنونی دولت با توجه به نیاز مردم مالزی در حال بررسی پیشنهادات بخش خصوصی در زمینه گسترش زیرساخت ها مانند مسکن ارزان قیمت است.
وی گفت دولت دراین زمینه بر فعالیت بخش خصوصی تمرکز خواهد کرد.
ماهاتیر محمد با تاکید بر نقش جوانان بر توسعه مالزی ، خطاب به آنها گفت جوانان مالزیایی باید بدون اینکه انگیزه های دولتی داشته باشند باید برای توسعه کشور سخت کارکنند.
وی همچنین از مردم این کشور خواست با تلاش بیشتر وابستگی مالزی به نیروی کار خارجی را کاهش دهند تا درآمدهای کشور به خارج نرود.
ماهاتیر محمد تاکید کرد : اگر مردم مالزی سخت کار کنند و پول از کشور خارج نشود، به این معنی است که این کشور بیش از گذشته شاهد رشد اقتصادی خواهد بود.
مالزی با جمعیتی افزون بر 31 میلیون نفر یکی از کشورهای با رشد اقتصادی بالا در میان کشورهای جنوب شرق آسیاست.
بانک جهانی برآورد کرده است ، مالزی در سال جاری میلادی رشد اقتصادی 4.9 درصد را ثبت می کند.
این کشور جنوب شرق آسیا در سال گذشته رشد اقتصادی 5.9 درصد را ثبت کرده بود.
طبق گزارش این بانک جهانی مالزی می تواند با رشد اقتصادی بالایی که دارد تا سال 2024 یعنی 6 سال دیگر در زمره ممالک با درآمد بالا قرار گیرد.
آساق**1599**1337


تعداد بازدید : 306

ارسال نظر

ارسال