مردم نهاد کردن اقتصاد و تکیه بر ظرفیت داخل ضروری است

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 21:15

اخبار => سایر رسانه ها

مردم نهاد کردن اقتصاد و تکیه بر ظرفیت داخل ضروری است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار ایرنا انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری و آغاز 9 طرح بزرگ اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط تحریم های ظالمانه چاره ای جز مردم نهاد کردن اقتصاد کشور، تکیه بر ظرفیت های داخلی و تکیه بر نیروی انسانی داخلی نداریم.
وی در ادامه به عملکرد دولت در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت:دولت در زمینه اشتغال برنامه های مناسبی از جمله ایجاد 950 هزار شغل در سال 97 را در دستور کار دارد ضمن اینکه از بنگاه های اقتصادی برای جلوگیری از ریزش نیرو حمایت می کند.
محسنی بندپی ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی شهرستان بندری ماهشهر و اینکه این شهرستان به عنوان قطب پتروشیمی کشور می تواند در زمینه اشتغال بسیار موثر باشد بیان کرد: ایجاد اشتغال مولد برای اهالی بومی منطقه یک تکلیف است.
وی در بخش دیگری اقدامات پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را در توجه به مسایل زیست محیطی در بین سایر مجتمع های پتروشیمی شاخص برشمرد و گفت: مهم ترین ویژگی در پتروشیمی غدیر توجه به مسایل زیست محیطی است؛ اگر در مسایل زیست محیطی غفلت کنیم دچار خسارت خواهیم شد و آینده محیط زیست در کشور تشدید می شود.
وی ادامه داد: اینکه بخشی از درآمدهای خود را صرف محیط زیست کنیم، یک مسئولیت اجتماعی است؛ موفقیت های کسب شده در زمینه محیط زیست یک اقدام ارزشمند است.
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: توجه به بازسازی و افزایش بهره وری از دیگر ویژگی های پروژه های مورد بهره برداری پتروشیمی غدیر است.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: نباید در انجام برخی فعالیت های مفید منفعل عمل کنیم؛ همواره باید پایه گذار اقدامات با ارزش باشیم.
محسنی بندپی همچنین در خصوص کارخانه فولاد اکسین در خوزستان بیان کرد: بهسازی این کارخانه مورد تاکید استاندار خوزستان بوده ضمن اینکه در صورت وجود خریدار مناسب در توافقی تخصصی آماده انجام مذاکره هستیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ارایه خدمات در شهرستان بندر ماهشهر با تعداد بالای بیمه شده را یک ضرورت دانست و گفت:در این شرایط آب و هوایی کار کردن سخت است ضمن اینکه یکی از مسایل مهم در این شهرستان استفاده از نیروی بومی است.
وی در خصوص خانواده هایی که دارای یک فرزند ناتوان هستند با بیان اینکه 2 نگرانی بیکاری و فرزند ناتوان جسمی و روحی فراروی این خانواده ها وجود دارد ادامه داد:آمادگی داریم به خانواده هایی که یک فرزند ناتوان جسمی و ذهنی دارد برای تولد فرزندان دیگر مشاوره ژنتیک رایگان ارایه دهیم و شهرستان بندر ماهشهر می تواند پایلوت این طرح باشد.
6068/9858/ 6037

تعداد بازدید : 305

ارسال نظر

ارسال