مفسر نیویورکر: ایران همچنان بازیگر مهم منطقه است

  • دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 ساعت 17:2

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - مفسر نشریه 'نیویورکر' گفت: با وجود فشارهای سنگین اقتصادی، ایران همچنان یک بازیگر مهم منطقه خاورمیانه است.
مفسر نیویورکر: ایران همچنان بازیگر مهم منطقه است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

'رابین رایت' روز دوشنبه در گفت وگو با 'فرید زکریا' مجری برنامه 'جی.پی.اس' شبکه خبری سی ان ان در پاسخ به این سئوال که آیا ایران که اکنون تحت فشار قرار دارد و اقتصاد آن تضعیف شده، آیا می تواند برای آمریکا مشکل ساز شود، افزود: فکر نمی کنم که ایران تضعیف شده باشد.
وی ادامه داد: ایران انقباض اقتصادی را احساس می کند زیرا تولید نفت ایران کاهش یافته اما با این وجود همچنان یک بازیگر مهم منطقه ای است.
مفسر نشریه نیویورکر گفت: اما چالش اصلی برای ایران، اکنون ضرب الاجلی است که برای اروپایی ها بر سر توافق هسته ای و برای رفع تحریم ها تعیین کرده است.
رایت ادامه داد: ایران تاکنون به توافق هسته ای پایبند مانده و هنوز پنج قدرت دیگر که درگیر این توافق بوده اند، به آن باور دارند و همچنان از آن حمایت می کنند.
مفسر نیویورکر درباره اختلاف نظر در درون کاخ سفید گفت: از یک سو 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را داریم که پیش از انتصاب به این سمت در مقاله 26 مارس 2015 (6 فروردین 1394) در نیویورک تایمز خواستار بمباران ایران شده بود، با گروه های مخالف ایران روابط دراز مدتی دارد و خواستار تغییر رژیم در ایران است.
رایت ادامه داد: 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا نیز خواستار تغییر در رفتار رژیم ایران شده بود و از سویی دیگر رئیس جمهوری ترامپ خواهان مذاکره با رهبر عالی ایران است و از زمانی که ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید تاکنون بارها تلاش کردند تا با طرف ایرانی ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: روند بگونه ای شد که به یک نقطه بالقوه رویارویی رسیدیم و حال خواهان عقب نشینی هستیم و اینکه چگونه از وقوع جنگ اجتناب ورزیم. خطر اکنون این است که چگونه می خواهید به کاهش تنشی که امروز به این نقطه از اوج رسیده است، مبادرت ورزید.
اروپام ** 1302 ** 1071


تعداد بازدید : 295

ارسال نظر

ارسال