مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

  • جمعه 24 اسفند 1397 ساعت 9:50

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- تاکید وزیر کشور بر تحقق اقتصاد مقاومتی با نگاه جهادی، اعلام بررسی مشکلات مناطق آزاد در کارگروه ویژه از سوی نوبخت، اعلام عدم تصمیم گیری برای انتقال پایتخت از سوی معاون وزیر کشور، انتقاد نماینده ایران در کمیسیون مقام زن از رفتار غیرمسئولانه فرانسه در سوء استفاده از جایگاه ریاست شورای امنیت برای دخالت در امور کشورها، رای پارلمان انگلیس به تعویق برگزیت و شلیک دو موشک به تل آویو مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

اخبار داخلی
**********
* بندرعباس- ایرنا- وزیر کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در انجام امور، گفت: باید با نگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی را به منصه تحقق برسانیم.
* کیش- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی مناطق آزاد و اصلاح برخی بخشنامه ها خبر داد.
* اصفهان- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: کارگروهی برای انتقال پایتخت فعال است اما تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه گرفته نشده است.
* سمنان- ایرنا- معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 70 هزار تن از مجموع 400 هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور، سالانه توسط رسانه های مکتوب مصرف می شود.
* سمنان- ایرنا- رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: رسانه ها برای بیان حقایق، مشکلات جامعه و دستاوردهای نظام، وابسته به هیچ مرکز قدرت و ثروتی نباشند.
* اهواز- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی کشور، گفت: با توجه به تجارب خوزستان در شرایط جنگی، این استان برای کار و اجرای طرح های اقتصادی در عراق، سوریه و لبنان همت کند.
* تهران- ایرنا- پاساژ کامپیوتری پایتخت در خیابان میرداماد تهران پنجشنبه شب دچار حریق شد که عوامل آتش نشانی از چند ایستگاه اعزام و این حریق را اطفا کردند.
* گرگان- ایرنا- مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 کشور ( استان گلستان) از شکسته شدن رکورد بارگیری روزانه در ایستگاه ریلی اینچه برون خبر داد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ 80 ساله راه آهن گرگان، میزان بارگیری در یک روز به بیش از دو برابر افزایش یافت.
* تهران- ایرنا- حضور حجت الاسلام ناصر نقویان در صدا و سیما منتفی شد.
* تهران- ایرنا- وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شکوه و اقتدار ایران زمانی خود را نشان داد که رییس جمهوری کشورمان در روز روشن، با عزت، اعتماد به نفس و با یک هیات بلند پایه وارد عراق شده و با استقبال فاخر و سطح بالای مقامات عراقی مواجه می شود
* تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با تقدیر از شهرداری پایتخت برای برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: این نمایشگاه در فراهم آوردن زمینه مناسب ارتقای مهارت های زنان سرپرست خانوار و ارتباط بنگاه های اقتصادی با این قشر موثر جامعه قدم برداشته است.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- نماینده ایران در شصت و سومین نشست کمیسیون مقام زن از رفتار غیرمسئولانه فرانسه در سوء استفاده از جایگاه ریاست شورای امنیت برای دخالت در امور کشورها به شدت انتقاد کرد و گفت: فرانسه به نارضایتی اجتماعی عمیق در کشور خود بپردازد.
* لندن- ایرنا- پارلمان انگلیس پس از مخالفت با طرح موردنظر دولت «ترزا می» درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، شامگاه پنجشنبه به لایحه تعویق برگزیت رأی موافق داد.
* غزه- ایرنا- شلیک دو موشک به تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی در پنجشنبه شب موجب به صدای درآمدن آژیر خطر در این شهر و فرار مردم به سمت پناهگاه ها شد.
* تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با این عبارت که دولت او می تواند «بازی سخت تری انجام دهد» مخالفانش را تهدید به خشونت و اعمال سخت گیری های بیشتر کرد.
* تهران- ایرنا- ساعتی پس از تیراندازی در مسجدی در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، رسانه ها از کشته شدن تعداد زیادی در این حادثه و همچنین تیراندازی در مسجدی دیگر در این شهر خبر دادند.
* بیروت- ایرنا- جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه با تجاوز به حریم هوایی منطقه نوار غزه اقدام به سلسله بمباران علیه این منطقه تحت محاصره در 13 سال گذشته کردند.
* تهران- ایرنا- تیراندازی در مسجدی در شهر کرایست چرچ نیوزیلند باعث حضور سنگین نیروهای پلیس در منطقه شد.
* مادرید- ایرنا- نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران با عنوان «ایران: مهد تمدن ها» عصر پنج شنبه با حضور «حسن قشقاوی» سفیر کشورمان در اسپانیا، «جبرئیل نوکنده» رئیس موزه ملی ایران و جمعی از مقام های محلی ایالت والنسیا در موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا گشایش یافت.
* تهران- ایرنا- سنای آمریکا به قطعنامه ای برای لغو وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی این کشور برای ساخت دیوار در مرز مکزیک که از سوی ترامپ اعلام شده بود، رای داد.
* لندن- ایرنا- کمیسر اتحادیه اروپا در امور کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران در پایان کنفرانس سه‌روزه «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل از آمادگی کشورها برای پرداخت مجموع 7 میلیارد دلار برای کمک به آوارگان سوری خبر داد.
* تهران- ایرنا- دولت هلند در بیانیه ای با عنوان افزایش نظارت بر دانشجویان و محققان کشورهای با ریسک بالا خواهان اعمال محدودیت های جدیدی بر دانشجویان ایرانی شده است.
* مسکو- ایرنا- مجلس قزاقستان موافقت نامه ایجاد محدوده آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تایید کرد.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه اعلام کرد که قاهره گزارش های مشابه آنچه درباره حقوق بشر 2018 جهانی از سوی وزات خارجه آمریکا منتشر شده را معتبر نمی داند.
* تهران- ایرنا- روند آینده سوریه در قالب کنفرانس بین المللی به میزبانی اتحادیه اروپا و سازمان ملل در بروکسل بررسی شد.
* باکو- ایرنا- فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و اینام کریم اف وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان همکاری دو کشور در عرصه های مختلف کشاورزی را بررسی کردند.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که کشورش در حال بررسی امکان بازگشایی مجدد سفارت در دمشق پایتخت سوریه است.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر ایرلند با انتقاد از روند مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: نظر خودم را به «می» درباره اینکه چگونه مذاکره کند گفتم، او گوش نکرد.
* تهران- ایرنا- شرکت چینی هوآوی در دادگاهی در آمریکا اتهام نقض تحریم های واشنگتن علیه ایران و دیگر اتهام های مطرح شده را رد کرد.
* تهران- ایرنا- رویکرد انگلیس در گنجاندن حزب الله در گروه های تروریستی سبب فاصله بیشتر میان لندن و طیفی از کشورهای اروپایی شد.
* تهران- ایرنا- پلیس بین الملل در پی درخواست ترکیه 20 تن از مظنونان قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروهای هوافضای سپاه پاسداران با پرواز ده ها پهپاد مسلح در نزدیکی تنگه هرمز، به تمرین نظامی پرداختند.
شبد**1953**1379


تعداد بازدید : 168

ارسال نظر

ارسال