وزیر خارجه قزاقستان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد

  • شنبه 14 اردیبهشت 1398 ساعت 12:38

اخبار => سایر رسانه ها

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان بر گسترش و پویایی هر چه بیشتر همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در بخش های گوناگون اقتصادی، تجاری، حمل و نقلی، کنسولی، پارلمانی، فرهنگی و مبارزه با افراط‌گرایی تاکید کرد.
وزیر خارجه قزاقستان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز شنبه ایرنا «بیبوت آتامکولوف»، در دیدار مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران در نورسلطان ( آستانه پیشین) افزود: دو کشور طی 27 سال از زمان استقلال قزاقستان، سطح بالایی از روابط سازنده سیاسی را تجربه کرده اند و این همکاری ها تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به شناخت مناسب از توانمندی های ایران در زمینه های مختلف، از آمادگی خود جهت سفر به ایران در پاسخ به دعوت رسمی محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط متعادل و خوب دو کشور، عامل همسایگی ایران و قزاقستان را بستر مناسبی برای بخش های اقتصادی دو کشور دانست تا بتوانند از طریق مزیت نزدیکی جغرافیایی و همسایگی حداکثر بهره برداری را در جهت گسترش همکاری‌ها به عمل آورند.
بر این اساس، سفیر ایران از طرف قزاقی درخواست کرد در اعطای روادید تجار و گردشگران، تسهیلات بیشتری فراهم آورد. همچنین، صابر با تشریح آخرین وضعیت روابط دو کشور بیان داشت که تجربه فعالیت دیپلماتیک وزیر امور خارجه قزاقستان در ایران در سال های گذشته بی تردید می تواند در گسترش و پیشبرد روابط دوجانبه تاثیر بسزایی داشته باشد.
در این دیدار همچنین طرفین بر تسریع در برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سال جاری تأکید کردند.
قزاقستان با 18 میلیون نفر جمعیت و 2.7 میلیون کیلومتر مربع وسعت، نهمین کشور بزرگ جهان به لحاظ وسعت بشمار می رود. قزاقستان و ایران از طریق دریای خزر همسایه هستند و بر اساس آمار منابع قزاقی، حجم مبادلات دو کشور در سال 2018 بالغ بر 516 میلیون دلار بوده است.
هفته اخیر نیز ناوگروه صلح و دوستی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو ناو جوشن و سپر از بندر آکتائوی قزاقستان بازدید رسمی به عمل آورد.
آساق**9473**1663**


تعداد بازدید : 186

ارسال نظر

ارسال