پرونده متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان به دادگاه ارجاع شد

  • شنبه 7 مهر 1397 ساعت 13:17

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- ­رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، از ارجاع پرونده متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان به دادگاه خبر داد.
پرونده متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان به دادگاه ارجاع شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

عباس پوریانی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: پرونده متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان 70 متهم دارد و تحقیقات پرونده سه ماه قبل انجام شده است.
وی افزود: در حال حاضر پرونده این متهمان به شعبه 1064 مجتمع قضایی امور اقتصادی ارجاع شده است؛ قاضی رسیدگی کننده نقایصی را در پرونده مشاهده کرده که برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شده است.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: مشارکت در تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری از اتهامات این متهمان است.
پوریانی درباره صلاحیت های مجتمع قضایی امور اقتصادی گفت: این مجتمع به عنوان یک مجتمع کشوری است که رسیدگی به پرونده های جرایم اقتصادی پس از احاله از طرف رئیس قوه قضائیه در این مجتمع صورت می گیرد.
وی افزود: پرونده های مالی با مبالغ بالا طبق تشخیص رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اعم از اختلاس، جعل و کلاهبرداری، شرکت های لیزینگی و مواردی از این نوع در این مجتمع مورد بررسی قرار می گیرد و به موازات دادسرای امور اقتصادی، دادسرای پولی و بانکی به پرونده های اقتصادی در مرحله تحقیقات مقدماتی بر حسب موضوع پرونده رسیدگی و کیفرخواست صادر می کند.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: پرونده ها بر حسب مجازات و تشخیص ریاست قوه قضائیه با توجه به تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی قابلیت رسیدگی در دادگاه ویژه فوق الذکر را دارد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دو ماه پیش در یک نشست دانشجویی گفت: بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان دو پرونده مرتبط به هم هستند و در این رابطه افراد بسیاری بازداشت شدند و تعدادی از آنها همچنان در بازداشت به سر می برند.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد قابل توجهی از اموال و زمین‌هایی که تهاتر کردند و قیمت گذاری بیشتری کرده بودند، برگشت داده شده و مقدار زیادی از اموال توقیف است. البته با بیش از 30 نفر از کسانی که به بانک سرمایه معوقه داشتند، قرار گذاشتند تا معوقات را پرداخت کنند که بعضی پرداخت کردند و برخی در حال تسویه هستند. یک یا دو نفر خلاف تعهداتشان عمل کردند که مجدداً دستگیر و در حال حاضر بازداشت هستند؛ لذا پرونده دنبال می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از پرونده‌هایی است که کار بسیار سنگینی در مورد آن صورت گرفته و اموال زیادی به بانک سرمایه و صندوق برگشته یا در حال برگشت است و بیش از 50 نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند.
اجتمام*1003*1834


تعداد بازدید : 309

ارسال نظر

ارسال