پکن: ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا دشوار است

  • سه شنبه 3 مهر 1397 ساعت 13:19

اخبار => سایر رسانه ها

پکن: ادامه مذاکرات تجاری با  آمریکا دشوار است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از آسیا نیوز، یک روز پس از اعمال تعرفه های جدید آمریکا و چین بر کالاهای یکدیگر، چین امروز سه شنبه اعلام کرد: 'ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا درحالی که واشنگتن چاقو را بر گردن ما قرار داده است، مشکل خواهد بود. شروع مجدد مذاکرات به اراده و تمایل ایالات متحده بستگی دارد.'
دیپلمات های ارشد دولت چین در نشستی در نیویورک به تاجران و بازرگانان گفتند که با وجود تهدید و فشار از جانب آمریکا، مذاکرات صورت نخواهد گرفت.
مشاور وزیر امور خارجه چین 'وانگ یی' در این رابطه می گوید: 'نیروهای مشخصی در آمریکا، انتقادات بی پایه و اساسی بر علیه مسائل امنیتی و تجاری چین عنوان می کنند که روابط بین چین و آمریکا را تیره و تار می سازد. اگر این روند ادامه یابد، دستاوردهای چهار دهه در روابط دو کشور از بین خواهد رفت.
به نظر می رسد که نه واشنگتن و نه پکن تمایلی به مصالحه در این اختلاف فزاینده تلخ ندارند و این مسئله می تواند خطر جنگی طولانی، از بین رفتن سرمایه گذاری ها و اختلال در تجارت جهانی را به همراه داشته باشد.
تعرفه های 200 میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای چینی و مقابله به مثل چین در اعمال مالیات های 69 میلیارد دلاری محصولات آمریکا از جمله گاز طبیعی مایع، اختلافات تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان را افزایش داد و این خود باعث ایجاد نا امنی در بازارهای جهانی می شود.
انتقاد شدید روز دوشنبه دولت چین از آمریکا به دلیل ایجاد رعب و وحشت در بین کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف خود و عدم پیشرفت در مذاکرات دو کشور، نشان می دهد که احتمالا چین به جای شروع مذاکرات بیهوده، منتظر پایان دوره دولت فعلی آمریکا می باشد.
به گفته 'وانگ'، نمی توان گفت که مذاکرات پیشین دو کشور بی فایده بوده است، اما ایالات متحده این مذاکرات را نیمه کاره رها کرده است و دلیل این تغییر عقیده را کسی نمی داند، اما به طور قطع به صادرات آمریکا که شامل گاز طبیعی مایع است ضربه وارد خواهد شد.
به نوشته گلوبال تایمز، چین دولتی بزرگ و قدرتمند است و هرگونه مقابله اقتصادی یا نظامی با این کشور برای آمریکا گران تمام خواهد شد، بنابراین صلح و همکاری دو کشور چشم انداز بسیار خوبی خواهد داشت.
آساق**ا.پ**1663**

تعداد بازدید : 255

ارسال نظر

ارسال