چین در نشست بحرین درباره فلسطین شرکت نمی‌کند

  • دوشنبه 6 خرداد 1398 ساعت 21:50

اخبار => سایر رسانه ها

چین در نشست بحرین درباره فلسطین شرکت نمی‌کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

چین در نشست بحرین درباره فلسطین شرکت نمی‌کند"گو وی" سفیر چین در فلسطین گفت: در نشست بحرین درباره فلسطین شرکت نمی کنیم.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار "نبیل شعث" مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: تحریم نشست منامه در چارچوب توافق دوجانبه چین و روسیه مبنی بر مشارکت نکردن در این نشست انجام می شود.

سفیر چین بر موضع حمایتی کشورش از فلسطین و ملت آن، حق تعیین سرنوشت، استقلال و تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار گفت: نشست اقتصادی - آمریکایی که قرار است در بحرین برگزار شود از طرف فلسطین غیرقابل پذیرش است.

"نبیل شعث" اضافه کرد: ما این نشست را بخشی از طرح آمریکایی "معامله قرن" می دانیم و در آن شرکت نمی کنیم.

وی، سفیر چین را در جریان اوضاع سیاسی فلسطین و ظلم صهیونیست ها به این ملت و هتک حرمت مقدسات آن که برخلاف همه قوانین و قطعنامه های بین المللی است ، قرار داد.

قرار است نشست اقتصادی بین المللی در روزهای 25 و 26 ژوئن (4  و 5 تیر) به دعوت آمریکا برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در بحرین برگزار شود. 
گفته می شود در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی "معامله قرن" شرکت خواهند کرد. 
"جرد کوشنر" داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد. 
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسؤول برجسته این رژیم گزارش داد که دولت آمریکا رسما از اسرائیل برای شرکت در کنفرانس اقتصادی درباره معامله قرن دعوت کرده است.


تعداد بازدید : 668

ارسال نظر

ارسال