کارگران سراسر کشور، فردا شیفت ایثار برگزار می کنند

  • دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 17:15

اخبار => سایر رسانه ها

کارگران سراسر کشور، فردا شیفت ایثار برگزار می کنند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

«امیرحسین رعیتی فر» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: کارگران از اقشار تلاشگر و کم توقع جامعه در شرایط کنونی محسوب می شوند، اما با شرکت در شیفت ایثار، می خواهند در ارتقای تولید، افزایش بهره وری و حمایت از مشاغل موجود نقش آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: کارگرانی که در این طرح مشارکت می کنند، یک شیفت حقوق کاری خود را دریافت نمی کنند تا بتوانند از واحدهای فعال فعلی حمایت به عمل آورند.
رعیتی فر در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا برنامه خاصی برای حمایت از کارگران در دستور کار دارید، گفت: حمایت از کارگران یکی از الویت هاست و با اجرای «شیفت ایثار» اثبات می کنیم که کارگران با وجود همه سختی ها در مقابل دشمنان اقتصادی که با شیوه های مختلف به کشور آسیب وارد می کنند، می ایستند.
وی یادآور شد: امروز در شرایطی که بسیاری از افراد تلاش دارند سرمایه های خود را به سمت خرید و فروش خودرو، طلا، سکه و ارز هدایت کنند تا منافع بیشتری بدست آورند، کارگران از همان درآمد اندک خود می گذرند تا بتوانند روحیه ایثار را در جامعه تقویت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: اقشار دیگر جامعه از جمله پزشکان، پرستاران، معلمان و سایر مشاغل، در طرح شیفت ایثار مشارکت داشته باشند تا بتوان روحیه از خود گذشتگی را در جامعه ارتقا بخشید.
طرح شیفت ایثار فردا (سه شنبه) از سوی کارگران در سراسر کشور به مورد اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا، تعداد شاغلان در سال ١٣٩٦ به حدود ٢٣ میلیون نفر رسید. نسبت اشتغال در این سال به ٣٥,٥ درصد رسید که نسبت به سال ١٣٩٥ افزایش یک درصدی داشت.
همچنین بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در سال ١٣٩٦، بخش خدمات با ٥٠,٤ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٢ درصد و کشاورزی با ٦.١٧ درصد قرار دارند.
اقتصام *9454*1070**1559

تعداد بازدید : 274

ارسال نظر

ارسال