گفت وگوی پوتین و پمپئو با هدف بهبود روابط آغاز شد

  • چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 2:0

اخبار => سایر رسانه ها

مسکو - ایرنا - دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس جمهوری روسیه با محوریت بهبود روابط تیره و تار مسکو و واشنگتن در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه آغاز شده است.
گفت وگوی پوتین و پمپئو با هدف بهبود روابط آغاز شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش سه شنبه ایرنا از مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آغاز این دیدار با نامطلوب خواندن گزارش بازرس مولر در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هدفمند بودن آن برای بهبود نیافتن روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند روابط خود را بازسازی کنند و بهبود بخشند.
وی با مثبت خواندن گفت وگوی تلفنی خود با ترامپ اظهار داشت: ما بارها اعلام کرده ایم که قصد داریم روابط دو کشور را بازسازی کنیم و امیدوارم اکنون شرایط این کار فراهم شده باشد.
پوتین همچنین از اهمیت حفظ ثبات استراتژیک، عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی، حل بحران های منطقه ای، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مبارزه برای حل مسائل زیست محیطی، مسائل مربوط به فقر و دیگر مسائل مربوط به زمان های مدرن و مسائل اقتصادی سخن گفت.
وی گفت: مسکو و واشنگتن می توانند در زمینه ثبات در بازارهای انرژی با یکدیگر مشارکت داشته باشند مخصوصا اینکه آمریکا در حال تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده نفت در جهان است.
وی با بیان اینکه در بخش های مختلف اقتصادی نیز می توان شاهد گسترش همکاری ها بود اظهار داشت: تراز تجاری دو کشور همواره پایین بوده است هر چند که در سال 2018 از نظر آماری رشد اندکی داشته است.
مایک پمپئو نیز در آغاز این دیدار گفت: روسیه و ایالات متحده منافع مشترک دارند و مسائلی وجود دارد که دو کشور می توانند در خصوص آنها با هم همکاری کنند که این رویکرد به نفع مردم دو کشور و تمام دنیا است.
اروپام ** 1346 **


تعداد بازدید : 312

ارسال نظر

ارسال