رشد اقتصادی روسیه کارشناسان را غافل‌گیر کرد

  • دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 17:33

اخبار => سایر رسانه ها

رشد اقتصادی روسیه با جهشی غیر قابل انتظار از دو درصد عبور کرد.
رشد اقتصادی روسیه کارشناسان را غافل‌گیر کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، اقتصاد روسیه در دوازده ماه منتهی به اکتبر ۲.۲ درصد رشد کرد که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در دوره مشابه منتهی به ماه قبل و هم‌چنین ۰.۲ درصد بیشتر از رقم پیش‌بینی شده قبلی بوده است. این تفاوت رشد بیشتر از همه به لطف رشد بیشتر بخش ساخت و ساز (رشد یک درصدی در مقایسه با رشد ۰.۶ درصدی ماه قبل) و خرده فروشی (رشد ۱.۶ درصدی در مقایسه با رشد ۰.۷ درصدی ماه قبل) صورت گرفته است.

از طرف دیگر بیشترین محرک رشد اقتصادی روسیه در ماه اکتبر بخش کشاورزی با ثبت رشد ۵.۲ درصدی بوده هر چند که رشد این بخش در مقایسه با ماه قبل ۰.۴ درصد کمتر شده است. پس از این بخش نیز تولیدات صنعتی با رشد ۲.۶ درصدی و معدن با رشد ۰.۹ درصدی قرار دارند.

متوسط رشد اقتصادی روسیه در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۱.۹۲ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۹.۹ درصدی فوریه ۲۰۰۸ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۱۱.۸ درصدی می ۲۰۰۹ بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری روسیه تا پایان ماه اکتبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴.۶ درصد رسیده است که هنوز در محدوده هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور قرار دارد. با افزایش ۱۱۰ هزار نفری شمار بیکاران، اکنون سه مییلون و ۴۸۰ هزار نفر در این کشور بیکار هستند که بالاترین رقم ثبت شده از ماه آوریل است.

از سوی دیگر درآمد قابل تصرف در سه ماهه سوم سال برای نخستین بار در طول چهار سال اخیر بیشتر شده و سه درصد افزایش داشته است. متوسط نرخ بیکاری روسیه در بازه زمانی ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۴۴ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به نرخ ۱۴.۱ درصدی فوریه ۱۹۹۹ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به نرخ ۴.۳ درصدی اوت ۲۰۱۹ بوده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 436

ارسال نظر

ارسال