رشد اقتصادی رکورددار جهان نیز کند می‌شود

  • پنجشنبه 2 آبان 1398 ساعت 8:27

اخبار => سایر رسانه ها

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی هند نیز به مانند بسیاری از کشورهای دیگر کاهش یابد.
رشد اقتصادی رکورددار جهان نیز کند می‌شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از ایندین اکسپرس، رشد اقتصادی هند تا پایان سال جاری میلادی ۶.۱ درصد پیش بینی شده است که این رشد در مقایسه با نرخ پیش‌بینی شده قبلی توسط صندوق بین المللی پول، ۱.۲ درصد کاهش یافته است. بانک جهانی نیز در گزارش خود پیش‌بینی کرده بود رشداقتصادی هند در سال جاری معادل ۶ درصد باشد که ۱.۵ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی محسوب می‌شود.

هند که سال گذشته با ثبت رشد ۶.۸ درصدی، رکوددار رشد اقتصادی در بین کشورهای گروه ۲۰ بود به مانند بسیاری از کشورهای دیگر با مشکلات متعددی مواجه شده است. انتظار می‌رود با کاهش ریسک های موجود، رشد اقتصادی هند از سال دیگر مجددا شیب صعودی بگیرد و به ۷ درصد در سال ۲۰۲۰ برسد.

بانک جهانی در گزارش خود از اقتصاد هند اعلام کرده است: در سه ماهه دوم امسال، رشد اقتصادی هند بیش از پیش با کندی مواجه شد. بخش اتومبیل سازی و املاک یکی از اصلی‌ترین سرعت‌گیرهای رشد اقتصاد این کشور بوده اند.

در سه ماهه دو مسال، میزان فروش خودروهای جدید در هند ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه نخست سال کاهش یافته است که باعث افزایش نگرانی‌ها از کاهش قدرت خرید مردم هند شده است. مشاور اقتصادی نخست وزیر هند در واکنش به این رشد ضعیف به مردم وعده داد دولت اقدامات جدی برای تقویت توسعه اقتصادی این کشور بردارد.

صندوق بین المللی پول نیز به مانند بانک جهانی با اذعان به کاهش رشد اقتصادی هند گفته است که مقامات دولت این کشور باید تغییر ریل سیاست‌گذاری‌های پولی و انجام اصلاحات زیرساختی را برای برون رفت از وضعیت فعلی و تقویت اطمینان فعالان تجاری این کشور در پیش بگیرند. این نهاد بین المللی هم‌چنین پیش بینی کرده است در میان مدت، اقتصاد هند شاهد افزایش میزان بدهی ها به دلیل دزر دسترس بودن وام ارزان تر باشد.

 متوسط رشد اقتصادی هند در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ معادل ۷.۷ درصد بوده است که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین اقتصادهای بزرگ جهان محسوب می شود. رشد اقتصادی هند در سه ماهه دوم سال گذشته هشت درصد بود. آخرین بار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ رشد ۴.۳ درصدی به ثبت رسیده بود.

 انتهای پیام


تعداد بازدید : 234

ارسال نظر

ارسال