ادامه سقوط وال استریت

  • پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 14:18

اخبار => سایر رسانه ها

با وجود توافق آمریکا و چین برای از سرگیری مذاکرات تجاری، شاخص‌های بورس آمریکا واکنش مثبتی از خود نشان ندادند.
ادامه سقوط وال استریت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است لیو هه، معاون نخست وزیر چین در پایان این هفته برای گفتگو با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن شود. مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان که قرار است پس از دو ماه وقفه از سر گرفته شود، جان تازه‌ای به بورس‌ها در آسیا و اروپا داد اما بورس آمریکا استقبال کمی از این خبر کرد. به نظر می رسد معامله گران در آمریکا بیش از هر چیز دیگری نگران وخیم‌شدن شاخص‌های کلان اقتصاد آمریکا هستند.

جینگ یی پن، استراتژیست بازار در بانک " ای جی" گفت: با توجه به واکنش کم‌رمق بازارها به اخبار جنگ تجاری با وجود توافق آمریکا و چین برای از سرگیری مذاکرات، فکر می‌کنم بازار خیلی نسبت به نتیجه این نشست خوش‌بین نیست.

در وال استریت شاخص‌ها  نزولی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۳۶  درصد عقب‌نشینی کرد و به ۲۶ هزار و ۴۷۸.۰۲  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۴۵  درصد کاهش تا سطح ۲۹۳۸.۷۹  واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۳۳  درصدی در سطح ۷۹۵۶.۲۹ واحدی بسته شد.

اکنون سرمایه‌گذاران انتظار دارند تا نرخ بهره در آمریکا تا پایان ماه اکتبر یک مرتبه دیگر کاش یابد. کریس راپکی، کارشناس اقتصاد مالی در بانک میتسوبیشی گفت: یک گزارش خاص به تنهایی نمی‌تواند حرکت بعدی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره را تعیین کند اما مجموع شرایط در حال حاضر به ما می گویند که اقتصاد با وجود ریسک‌های متعدد از پا در نیامده است.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی از سر گرفته شد تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۵۹  درصدی تا ۷۱۹۹.۸۸ واحد بالا رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز صعودی بودند به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۶۱ درصدی در سطح ۵۵۲۱.۶۱  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷  درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۷.۴۳  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۹۲  درصد بالا رفت و به ۹۰۴۴.۱۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۱.۰۱  درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۵۹۱.۸۵  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با صعود  ۰.۶۷  درصدی به ۲۵ هزار و ۹۹۲.۷۶  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با جهش ۱.۱۲ درصدی در سطح ۳۸۵۷.۲۳  واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۰.۳۳  درصد افزایش به ۵۳.۰۸  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۳۵  درصدی به ازای ۵۸.۷۰  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۵۲  درصدی به ۱۴۹۶.۶۰  دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۴۶ درصدی به ازای ۱۷.۴۶  دلار مبادله شد.


تعداد بازدید : 284

ارسال نظر

ارسال