انتقاد آلمان از خسارت‌های آمریکا به اقتصاد جهان

  • سه شنبه 28 اسفند 1397 ساعت 14:27

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر دارایی آلمان گفت که جنگ تجاری در حال آسیب زدن به اقتصاد جهان است.
انتقاد آلمان از خسارت‌های آمریکا به اقتصاد جهان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، اولاف شولتس در جریان سخنرانی خود در همایش "سیاست جهانی" شهر برلین با انتقاد تلویحی از رویکرد حمایت گرایانه دولت ترامپ گفت: جنگ‌های تجاری که در ماه‌های اخیر و به ویژه بین کشورهای ثروتمندتر شاهد آن بوده‌ایم، فقط منافع کوتاه مدت را در نظر می‌گیرد و در نهایت به اقتصاد همه کشورهای جهان آسیب خواهد زد.

 شولتس افزود: سیاست تجاری در اتحادیه اروپا برای مدت‌های طولانی جزو اولویت‌های اصلی بوده است و معتقدیم که با داشتن یک صدای واحد، موضع بسیار قدرتمندانه‌تری خواهیم داشت.

لازم به ذکر است که همایش دو روزه سیاست جهانی با شرکت ۱۶۰۰ کارشناس و مقام سیاسی از ۱۲۰ کشور و در ۶۰ نشست تخصصی در برلین از دیروز آغاز شده است.

این نشست بر اجرایی شدن راهکارهای گروه ۲۰ برای دستیابی به توسعه پایدار، زیرساخت‌های مالی، معماری مالی، مقابله با تغییرات آب و هوایی، بهینه شدن سرمایه گذاری، بهبود نظام شغلی و آموزشی، سیاست گذاری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و مقابله با پیامدهای منفی ناشی از سالمندی جمعیت برگزار شده است.

اختلافات بین آمریکا و آلمان در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اخیراً گفته است که اظهارات دولت آمریکا مبنی بر تهدید خودروسازی بی ام و برای امنیت ملی آمریکا شوک‌آور بوده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین کارخانه تولید بی ام و نه در باواریای آلمان که در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 182

ارسال نظر

ارسال