ثبت ضعیف ترین رشد اقتصادی سنگاپور در دهه اخیر

  • پنجشنبه 27 تیر 1398 ساعت 4:35

اخبار => سایر رسانه ها

اقتصاد سنگاپور در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۳.۴ درصد کوچک شد.
ثبت ضعیف ترین رشد اقتصادی سنگاپور در دهه اخیر

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تنها سه ماه پس از ثبت رشد بسیار خوب ۳.۸ درصدی در سه ماهه نخست امسال، رشد سه ماهه دوم سال سنگاپور با تشدید جنگ تجاری و کاهش تقاضا برای واردات کالاهای ساخت این کشور با افتی کاملاً قابل توجه به منفی ۳.۴ درصد رسید که از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۹ تاکنون بی سابقه بوده است.

در بین بخش های مختلف اقتصادی، رشد سه ماهه دوم سال این کشور از ۴.۴ درصد در سه ماهه نخست به منفی ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. بخش ساخت و ساز بیشترین کاهش در رشد را داشته است و رشد آن از ۱۳.۳ درصد در سه ماهه نخست امسال به منفی ۷.۶ درصد در سه ماهه دوم رسیده است.

به گفته مقامات سنگاپوری، کاهش تقاضای جهانی برای واردات کالاهای با تکنولوژی بالا و قطعات الکترونیک باعث کاهش درآمد صادراتی این کشور خواهد شد. در شرایطی که سطح واردات سنگاپور در مقایسه با دو سال قبل تغییر چندانی نداشته، اما رسیدن سطح صادرات به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر باعث افزایش کسری حساب تجاری شده است.

دفتر لی سین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور نیز اعلام کرده است رشد اقتصادی سنگاپور بر اساس سناریو بدبینانه و خوش‌بینانه در سال جاری معادل ۱.۵ تا ۳.۵ درصد خواهد بود. سنگاپور در تلاش برای امضای موافقت‌نامه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا است.

هم چنین بر مبنای ماهانه رشد اقتصادی سنگاپور در ماه ژوئن تنها ۰.۱ درصد بوده که از سال ۲۰۰۹ تاکنون بی سابقه بوده است. متوسط نرخ رشد اقتصادی سنگاپور در بازه زمانی ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۶۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۰ با رشد ۳۶.۱ درصدی و کمترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ با رشد منفی ۱۳.۴ درصد بوده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 292

ارسال نظر

ارسال