ثبت پنجمین سال رشد مثبت اقتصادی اسپانیا

  • یکشنبه 18 فروردین 1398 ساعت 23:22

اخبار => سایر رسانه ها

برخلاف روند نزولی بیشتر اعضای منطقه یورو، رشد اقتصادی اسپانیا رو به افزایش بوده است.
ثبت پنجمین سال رشد مثبت اقتصادی اسپانیا

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از ساوث سامیت، بانک مرکزی اسپانیا در گزارشی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور با ثبت پنجمین سال متوالی رشد اقتصادی، به میزان ۲.۵ درصد افزایش یافته است. این بانک هم‌چنین پیش بینی کرد این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی ۰.۶ درصدی را تجربه کند که ۰.۱ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است.

کارشناسان اقتصادی افزایش آزادی‌های اقتصادی و فراهم شدن فضای بهتر برای سرمایه‌گذاری را از جمله دلایل این رشد عنوان می‌کنند. بنیاد "هریتیج" در گزارش خود، اسپانیا را به عنوان پنجاه و هفتمین کشور آزاد جهان از نظر اقتصادی معرفی کرده است.

اسکار آکره، مدیر مرکز تحقیقات بانک مرکزی اسپانیا گفت: ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد اسپانیا به طور محسوسی کاهش یافته‌اند. پیش بینی می‌کنیم نرخ رشد امسال اسپانیا ۲.۲ درصد و در سال آینده ۱.۹ درصد باشد که بالاتر از متوسط نرخ رشد کشورهای عضو منطقه یورو خواهد بود.

به گفته آکره، میزان پس‌انداز خانوارهای اسپانیایی در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته است که نشان می‌دهد تمایل شهروندان این کشور به مخارج مصرفی افزایش یافته است و این خبر خوبی برای بخش تولید محسوب می‌شود. نرخ بیکاری نیز رو به کاهش بوده و به ۱۴.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ رسیده است. بانک مرکزی اسپانیا پیش بینی می‌کند این نرخ در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ درصد برسد.

بخش گردشگری نیز از دیگر بخش‌های مهم در ثبت این رشد بوده است. با افزایش ۲.۴ درصدی شمار گردشگران، برای ۲.۸ میلیون نفر اشتغال‌زایی شده و این کشور پس از فرانسه و با پشت سر گذاشتن آمریکا موفق شده است دومین مقصد برتر گردشگری جهان لقب گیرد. طبق آمارهای بانک مرکزی ۱۴.۷ درصد از بار رشد اقتصادی اسپانیا بر دوش بخش گردشگری بوده است.

اسپانیا در حال حاضر پس از آلمان، فرانسه و ایتالیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو محسوب می‌شود.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 235

ارسال نظر

ارسال