حسینی شاهرودی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی نیست

  • سه شنبه 25 دی 1397 ساعت 16:5

اخبار => سایر رسانه ها

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «حذف ۴ صفر از پول ملی به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی کشور نیست» گفت: بیشتر تلاش ما باید بر ایجاد ثبات متمرکز باشد.
حسینی شاهرودی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی نیست

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

سیدحسن حسینی شاهرودی اظهار کرد: مدتهاست موضوع حذف چهار صفر از پول ملی مطرح است. به نظر اهالی حوزه اقتصاد حذف چهار صفر از زمانی اجرایی و عملی می‌شود که ثباتی در حوزه اقتصادی حاکم باشد و ما دچار ابر چالش‌ها در حوزه اقتصادی نباشیم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر این چالش‌ها در حوزه های پولی، مالی و ارزی ادامه یابد، شاید حذف چهار صفر در حوزه اقتصادی به کمک ما نیاید و کارساز نباشد. بلکه بیشتر تلاش ما باید این باشد که ایجاد ثبات کنیم، همانطور که اقداماتی را در حوزه قوه مجریه، مقننه و قضاییه شاهد بودیم و باعث ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز شد. در حوزه پولی و بانکی هم باید این آرامش وجود داشته باشد، حوزه بورس رونق یابد و تقویت شود و حوزه‌های مربوطه به سامان برسد و همزمان حذف چهار صفر پیگیری شود.

نماینده مردم شاهرود در ادامه یادآور شد: البته این اقدام به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی ما نخواهد بود، گرچه شاید بتواند فضای ملتهب جامعه را از نظر روانی آرامش ببخشد ولی اینکه اصلاحی در ساختار اقتصادی ما ایجاد کند این چنین نیست و نمی توانیم این اقدام را به عنوان یک شاخص بسیار مثبت و قوی ببینیم.

حسینی شاهرودی همچنین تاکید کرد: موضوع حذف چهار صفر یک اقدام اجتناب ناپذیر است و باید به دنبال این موضوع برویم. البته دولت هم تا پیشنهاد خود را به مجلس بیاورد و این موضوع در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس بررسی شود فکر نمی‌کنم به این دوره مجلس برسد و احتمالاً به دوره بعدی موکول خواهد شد اما این اتفاقی است که نهایتا باید رخ دهد. البته زمان آن هم مهم است. ممکن است صاحب نظران زمان آن را الان بدانند و البته برخی هم قائل به این هستند که الان زمان مناسبی برای این کار نیست.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 215

ارسال نظر

ارسال