دستگاه قضایی در افشای مفاسد اقتصادی به رسانه‌ها کمک کند

  • یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 2:25

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرمسؤول روزنامه نوآوران از دستگاه قضایی کشور خواست با امنیت‌بخشی به رسانه‌های رسمی کشور از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب در افشای مفاسد اقتصادی، به مرجعیت رسانه و وادار ساختن مقامات و مسؤولان در عنایت به رسانه‌ها و نیز پاسخگویی به آن‌ها یاری رسانند.
دستگاه قضایی در افشای مفاسد اقتصادی به رسانه‌ها کمک کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

،  فیروز نعیم محبوبی تأکید کرد: با برخورد اصولی و درخور هر فساد اقتصادی توسط رسانه‌های رسمی کشور، علاوه بر این که غوغاسالاری و بزرگنمایی خبری در این عرصه به حداقل خواهد رسید، بلکه اقشار مردم نیز به عینیتی واقعی از حجم و میزان هر فساد اقتصادی واقف خواهند شد و اینگونه نخواهد بود که برخلاف واقع تصور کنند فساد و اختلاس تمامی عرصه‌های کشور را در بر گرفته است.

او با بیان این مطلب که احساس امنیت، رفاه و سعادتمندی شهروندان هر کشوری از قوه قضائیه نشأت می‌گیرد، گفت: حتی اگر قوای مقننه و مجریه عالی‌ترین عملکرد را در انجام وظایف خود به ظهور برسانند، در صورت ناکارآمدی دستگاه قضا نه تنها مردم احساس ناامنی و تیره‌روزی خواهند داشت، بلکه به زودی فساد و ناکارآمدی گریبان دو دستگاه دیگر را نیز خواهد گرفت.

او با اشاره به اهتمام قوه قضائیه در مبارزه این دستگاه با مفسدان اقتصادی در هر نهاد و ارگان و در هر رده، پست و وابستگی ممکن افزود: در برهه‌ای از تاریخ کشورمان که رئیس جمهور آمریکا با اعمال تحریم‌های همه جانبه قصد اعمال حداکثری فشار و به زعم خود ایجاد نارضایتی و یأس در میان مردم کشورمان را دارد، رویکرد ریاست قوه قضائیه در مقابله با مفسدان اقتصادی می‌تواند دو صد چندان آنچه ترامپ انتظارش از اعمال تحریم‌ها را دارد، به رغم میل او ملت ایران را وجد آورده و به آینده امیدوار سازد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: مقابله با مفسدان اقتصادی نباید به برخورد با دانه درشت‌ها و صاحب منصب‌ها محدود شود بلکه باید به تمامی رده‌های مدیریتی و کارمندان و کارکنان نهادها و ادارات تسری یابد. چه بسا فسادی که مردم مستقیماً به چشم خود دیده و با جسم و جانشان با آن درگیر می‌شوند و برای انجام امور معمول خود وادار به پرداخت‌های پنهان شده و به نوعی در آن سهیم می‌شوند، با توجه به گستردگی این اعمال و فشار مالی و روانی‌ای که به ایشان وارد می‌شود، بسیار مخرب‌تر از فعل تبهکاری مفسدان کلان اقتصادی باشد.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 237

ارسال نظر

ارسال