رشد اقتصادی آمریکا چه قدر است؟

  • دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 20:18

اخبار => سایر رسانه ها

نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم ۲.۱ درصد اندازه گیری شد.
رشد اقتصادی آمریکا چه قدر است؟

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از سی ان بی سی، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه سوم را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور ۲.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم بدون تغییر نسبت به برآورد اولیه و ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد اقتصادی سه ماهه دوم سال بوده است.

هر چند نرخ رشد در بسیاری از بخش ها نسبت به برآورد اولیه تغییری نکرده است اما میزان مخارج کسب و کارها و سرمایه گذاری‌های تجاری در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما رشد درآمدها ۲.۱ درصد بوده است که ۰.۳ درصد کمتر از رقم اندازه گیری شده در برآورد اولیه بوده است.

انتظار می رود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی امسال نیز در محدوده دو درصدی باقی بماند با این حال با توجه به قرار گرفتن نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح نیم قرن اخیر  و قرار گرفتن نرخ بهره در سطح مناسب انتظار نمی‌رود که خطر وقوع رکود در اقتصاد آمریکا وجود داشته باشد. بانک مرکزی آمریکا در طول سال جاری سه مرتبه نرخ بهره را کاهش داده و است و احتمالا هزینه استقراض در سال‌ آینده میلادی نیز تغییر نخواهد کرد.

اقتصاد آمریکا در نیمه نخست امسال ۲.۶ درصد رشد کرد که فاصله زیادی از سطح هدف‌گذاری شده توسط دولت و رشد ۳.۱ درصدی سال گذشته دارد. از جنگ تجاری با چین به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی آمریکا نام برده می‌شود و انتظار می‌رود که توافق دو طرف برای کاهش تنش ها و امضای فاز نخست توافق تجاری به تقویت رشد اقتصادی در سال بعد منجر شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل اقتصادی باز کرده است عملکرد اقتصادی این کشور در دوران ریاست جمهوری خود را برترین عملکرد اقتصادی در طول تاریخ خوانده است. اقتصاد آمریکا یازدهمین سال متوالی رشد مثبت را جشن می گیرد که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاتیرن رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 346

ارسال نظر

ارسال