رشد اقتصادی انگلیس کاهش می‌یابد

  • شنبه 17 فروردین 1398 ساعت 11:54

اخبار => سایر رسانه ها

انتظار می‌رود در ماه‌های آینده با توجه به نگرانی‌ها از برگزیت و کاهش رشد خدمات، اقتصاد انگلیس رشد محدودتری را تجربه کند.
رشد اقتصادی انگلیس کاهش می‌یابد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، از سال ۲۰۱۶ و به دنبال رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی انگلیس شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته است و علی رغم رسیدن نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح چهار دهه اخیر خود، نرخ رشد اقتصادی انگلیس اکنون در پایین‌ترین سطح شش سال اخیر قرار دارد.

سه شنبه پیش ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته بود دولتش به دنبال یافتن توافقی با نمایندگان مجلس این کشور بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود. تاکنون مجلس انگلیس سه مرتبه به پیشنهادات مختلف دولت برای خروج از اتحادیه اروپا رأی منفی داده است.

مؤسسه " آی اچ اس مارکت" در گزارشی پیش‌بینی کرده است نرخ رشد سه ماهه نخست سال اقتصاد انگلیس در مقایسه با سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ کاهش یابد و این روند کاهشی تا زمانی که چهارچوب برگزیت مشخص‌تر شود احتمالاً ادامه خواهد یافت.

هفته گذشته رئیس اتاق بازرگانی انگلیس گفت برخی از سیاستمداران انگلیسی به دنبال دستیابی به اهدافی غیرواقع‌بینانه از برگزیت هستند.

کارخانه‌های خودروسازی بی ام و و پژو نیز گفته‌اند دیگر برای لغو برنامه کاهش فعالیت کارخانه‌هایشان در انگلیس دیر شده است چرا که به دنبال برگزیت، نگرانی‌هایی بابت تأمین قطعات مورد نیاز ساخت خودرو به وجود آمده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 228

ارسال نظر

ارسال