رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نصف شد

  • یکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت 4:16

اخبار => سایر رسانه ها

به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا در تقویت رشد اقتصادی کشورهای اروپایی شکست خورده است.
رشد اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نصف شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، جدیدترین آمارهای منشترشده از وضعیت رشد اقتصادی کشورهای اروپایی گمانه زنی‌ها در خصوص کاهش بیشتر نرخ بهره در منظقه یورو تا ماه سپتامبر را تقویت کرده است. تا پایان سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد بوده است که در مقایسه با رشد ۰.۴ درصدی سه ماهه نخست امسال نصف شده است.

دانیله آنتونوچی، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک "مورگان استنلی" گفت: انظتار داریم بانک مرکزی اروپا به این آمارهای ضعیف پاسخ فوری بدهد. باید منتظر سیاست های محرک بیشتری باشیم که شاید شامل برنامه خرید مجدد اوراق قرضه دولتی و کاهش نرخ بهره باشد.

پتر واندن هوت، کارشناس ارشداقتصادی در بانک "ای ان جی" گفت: دیر یا زود بانک مرکزی اروپا اعلام خواهد کرد که قصد انجام چه کاری را دارد. سوال مهم تر اما این است که آیا این اقدامات نیز به مانند اقدامات قبلی در افزایش نرخ تورم و رشد اقتصادی موثر خواهند بود یا خیر. الان باید دولت ها نیز به کمک بیایند چرا که به تنهایی کار چندانی از دست بانک مرکزی اروپا ساخته نیست.  

آنتونوچی با اشاره به وجود ریسک های متعدد بر سر راه اقتصاد کشورهای اروپایی گفت که این شرایط باید تکلیف را برای بانک مرکزی اروپا در رونمایی از بسته محرک جدید حتی زود تر از ماه سپتامبر مشخص کرد باشد. وی پیش‌بینی کرد نرخ بهره در سطح منطقه یورو به زودی به منفی ۰.۵ درصد برسد و برنامه خرید دارایی توسط بانک مرکزی اروپا شدت گیرد.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 670

ارسال نظر

ارسال