مالیات بیش از 1000 کالای وارداتی در اندونزی افزایش یافت

  • پنجشنبه 15 شهریور 1397 ساعت 13:15

اخبار => سایر رسانه ها

مالیات بیش از 1000 کالای وارداتی در اندونزی افزایش یافت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه های اندونزیایی، ارزش روپیه در روزهای اخیر با کاهش شدید در برابر ارزهای خارجی به ویژه دلار آمریکا مواجه شده به طوری که این ارز با از دست دادن 10 تا 12 درصد از ارزش خود در سال جاری به پایین ترین سطح در 20 سال اخیر رسیده است.
طبق این گزارش اندونزی به منظور جلوگیری بیشتر از سقوط ارزش روپیه بر روی یک هزار و 147 قلم کالای وارداتی مختلف از انواع مواد مصرفی و خوراکی تا خودروهای خارجی مالیات های گمرگی را بین 7.5 تا 10 درصد افزایش داد.
همچنین'مولیانی ایندراواتی' وزیر امور مالی اندونزی' مالیات های پیشین بر روی این کالاها که اکنون لوکس تشخیص داده شده اند، بین 2.5 تا 7.5 درصد بود.
براساس گزارش رسانه های اندونزیایی هر دلار آمریکا امروز افزون بر 14 هزار و 830 روپیه در بازارهای ارزی اندونزی معامله شد که کارشناسان اقتصادی آسیا از آن به عنوان بدترین سقوط واحد مالی در دو دهه اخیرنام بردند.
اندونزی با بیش از 260 میلیون تن، چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و در برنامه چشم انداز ملی قرار است تا سال 2030 به دهمین اقتصاد برتر جهان تبدیل شود.
افزایش مالیات ها درحالی دراین کشور جنوب شرق آسیا شدت یافته که برخی مواد خوراکی وارداتی در دو ماه گذشته نیز با بیش از 50 درصد افزایش عوارض گمرکی روبه رو شده بود.
همزمان با افزایش نرخ بهره در آمریکا، اندونزی با سه درصد کسری در تولید ناخالص داخلی و کاهش 40 درصدی سرمایه گذاری خارجی در بازار اوراق قرضه این کشور مواجه شده است.
بانک مرکزی اندونزی به منظور جلوگیری از سقوط بیشتر روپیه در بازارهای ارز خارجی و اوراق قرضه اقدامات مداخله گرانه خود را افزایش داده تا بتواند از خروج سرمایه های خارجی از این کشور جلوگیری کند. از جمله این راهبردها می توان به چهار برابری نرخ بهره بانکی از اواسط ماه مه (خرداد) دراین کشور اشاره کرد.
وزیرامور مالی اندونزی امروز در گفت وگو با رسانه های این کشور که در شبکه های تلویزیونی آسیایی پخش شد، گزارش داد: تشدید های مالیاتی بر روی کالاهای وارداتی لوکس به منظور حمایت از ارز ملی کشور صورت می گیرد.
به گفته وی میزان کالاهای وارداتی لوکس در اندونزی در سال جاری 5 میلیارد دلار و درسال گذشته 6 میلیارد دلار برآورد شده و جلوگیری از واردات آن به روند بهبود قدرت روپیه در قبال ارزهای خارجی کمک می کند.
کارشناسان اقتصادی آسیا گزارش دادند پنج اقتصاد نوظهور جهان شامل ترکیه، آفریقای جنوبی، برزیل، هند و اندونزی در ماه های اخیر با افت شدید ارزش ارزهای رایج کشورهای خود روبه رو شدند که بحرانی را در اقتصاد این کشورها ایجاد کرده است.
طبق این گزارش سقوط ارزهای رایج در هریک از این کشورها بر سایر بازارهای مشابه تاثیر منفی داشته است.
مسئولان اندونزی همچنین در روزهای گذشته با تشکیل جلسات فوق العاده کاری با حضور جوکو ویدودو رئیس جمهوری اعلام کردند تمام تدابیر لازم را برای رفع بحران ارزی ایجاد شده به کار خواهند گرفت.
آنها از احتمال به تعویق افتادن پروژه هایی به ارزش 25 میلیارد دلار مرتبط با پروژه های برق به منظور مقابله با کسری بودجه این کشور و کاهش شدید ارزش روپیه نیز خبر دادند.
آساق**1599 *شبس*1488 **

تعداد بازدید : 272

ارسال نظر

ارسال