نابرابری درآمدی در آمریکا رکورد زد

  • سه شنبه 9 مهر 1398 ساعت 19:42

اخبار => سایر رسانه ها

در شرایطی که اقتصاد آمریکا به رشد مثبت خود ادامه می دهد، همه مردم این کشور به طور مساوی از این رشد بهره نبرده‌اند.
نابرابری درآمدی در آمریکا رکورد زد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از بیزینس اینسایدر، مرکز سرشماری آمریکا در گزارشی اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۸، ضریب جینی در این کشور به ۰.۴۸۵ درصد رسیده است که بالاترین رقم ثبت شده از زمان محاسبه آن در سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون محسوب می شود. این ضریب که یکی از معیارهای مهم توزیع عادلانه ثروت است بین صفر و یک قرار دارد و صفر بیانگر توزیع کاملا عادلانه و یک ناعادلانه ترین حالت است.

اقتصاد آمریکا اکنون وارد یازدهمین رشد مثبت سالانه اقتصادی متوالی خود شده که در طول تاریخ این کشور بی‌سابقه است با این حال تمامی طبقات مختلف این کشور از این رشد به طور برابر منتفع نشده اند. پیش تر موسسه "پیو" در گزارشی اعلام کرده بود که ۲۹ درصد مردم آمریکا در طبقات پایین درآمدی قرار دارند.

در بین ایالت های مختلف، آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کانزاس، نبراسکا، نیو همپشایر، نیو مکزیکو، تگزاس و ویرجینیا شاهد افزایش محسوس شکاف درآمدی در مقایس با سال قبل بوده اند. از طرف دیگر اما اختلاف درآمدی در واشنگتن و پورتوریکو بیشتر از سایر ایالت‌ها و در یوتا کمتر از سایر ایالت‌ها بوده است.

طبق اعلام مرکز سرشماری آمریکا، تا پایان سال ۲۰۱۸ متوسط درآمد شهروندان این کشور با ۰.۸ درصد افزایش به ۶۱ هزار و ۹۳۷ دلار رسیده است که کمترین رشد در سه سال اخیر محسوب می شود.

تیموتی اسمیدینگ، استاد دانشگاه ویسکانسین که در زمینه فقر تخصص دارد گفت: بخش بزرگی از عواید رشد اقتصادی در سال های اخیر به جیب طبقات بالای درآمدی رفته است، دستمزدها در سطح پایینی باقی مانده اند در نتیجه تنها با کار کردن نمی توان فقر را شکست داد. خیلی‌ها حتی با بیش از ۴۰ ساعت کار در هفته نیز از پس هزینه‌هایشان بر نمی‌آیند.

پیش‌تر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز نابرابری درآمدی را یکی از بزرگ ترین چالش‌های اقتصاد این کشور در دهه های آینده دانسته بود.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 255

ارسال نظر

ارسال