نرخ بیکاری ترکیه در بالاترین سطح یک دهه اخیر

  • چهارشنبه 28 فروردین 1398 ساعت 2:45

اخبار => سایر رسانه ها

نرخ بیکاری ترکیه در سه ماهه منتهی به فوریه از ۱۴.۵ درصد نیز گذشت.
نرخ بیکاری ترکیه در بالاترین سطح یک دهه اخیر

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، آمارهای جدید از وضعیت بازار کار ترکیه نشان می‌دهد با تداوم پیامدهای کاهش ارزش پول ملی بر روی اقتصاد، نرخ بیکاری ترکیه به ۱۴.۷ درصد رسیده که بالاترین نرخ ثبت‌شده این کشور در طول یک دهه اخیر محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری ترکیه در سه ماهه منتهی به ژانویه ۱۳.۵ درصد بود و با افزایش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری، اکنون بازار کار این کشور به خصوص برای جوانان این کشور وضعیت بغرنج‌تری دارد. در سه ماهه پایانی سال گذشته اقتصاد ترکیه سه درصد کوچک‌تر شد که بدترین عملکرد آن از سال ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شد.

به دنبال کاهش یک سوم ارزش لیر ترکیه در برابر دلار که بر شرایط بازار کار و اقتصاد این کشور سایه افکنده، بانک مرکزی این کشور از بسته‌های گوناگونی برای تقویت اقتصاد این کشور رونمایی کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه گفته‌اند که ترکیه مشکلات اقتصادی وخیم خود را پشت سر گذاشته است و اصلاحات ساختاری متعددی برای کمک به تقویت رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است.

با وجود کاهش نرخ تورم و کسری حساب جاری، شمار افراد بی‌کار ثبت شده در سه ماهه منتهی به فوریه از ۴.۶۷ میلیون نفر گذشته است. نرخ بیکاری بدون در نظر گرفتن بخش کشاورزی به ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل ۱.۲ درصد بیشتر شده است.

انتظار می‌رود در ماه‌های پیش رو نیز نرخ بیکاری ترکیه رو به افزایش باشد. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ترکیه به ۲۶.۷ درصد رسیده است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون مشاهده نشده بود.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 206

ارسال نظر

ارسال