چین آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد

  • شنبه 11 خرداد 1398 ساعت 14:47

اخبار => سایر رسانه ها

چین آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛"گنگ شوانگ" روز شنبه با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه توان واقعی با دروغ و توهم به دست نمی‎آید، گفت: یک‌جانبه‎گرایی و حمایت‎گرایی آمریکا در حال حاضر با مخالفت شدید مردم این کشور و جامعه جهانی مواجه شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش گفته بود آمریکا در مساله اقتصادی و تجاری با چین عملکرد خوبی داشته است، اگر چین می‎خواست با آمریکا درباره مسائل اقتصادی و تجاری به توافق برسد، دو طرف زودتر از اینها به توافق رسیده بودند اما چین این توافق را خراب کرد.
ترامپ افزود: افزایش تعرفه‎ها اثرات مخربی را بر اقتصاد چین برجای گذاشته است بسیاری از تولید کنندگان خارجی در حال ترک چین به مقصد کشورهای آسیایی دیگر چون ویتنام هستند و این مساله چین را به یک کشور ضعیف تبدیل کرده است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این ادعاهای ترامپ گفت: آمریکا این ادعاهای دروغین را پیش از این نیز چندین بار تکرار کرده است چین نیز هر بار این دروغ‎ها را فاش کرده است اما مثل اینکه آمریکا دوست دارد این امر را تکرار کند.
گنگ شوانگ افزود: چین امیدوار است آمریکا با رسیدن به یک شناخت صحیح از اوضاع، هر چه سریع‎تر به مسیر صحیح بازگردد و از دروغگویی دست بردارد.‌

تعداد بازدید : 262

ارسال نظر

ارسال