اظهار امیدواری نسبت به افزایش عمق معاملات بورس با ابزارهای جدید

  • دوشنبه 3 دی 1397 ساعت 3:46

اخبار => سایر رسانه ها

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به ابزارهای جدیدی که قرار است تا پایان سال وارد بازار سرمایه شود، گفت: موضوعات مربوط به IT یکی از مسائلی است که برای هر ابزار مالی جدیدی در نظر گرفته می شود، ما به افزایش عمق معاملات از طریق ابزارهای مالی جدید امیدواریم.
اظهار امیدواری نسبت به افزایش عمق معاملات بورس با ابزارهای جدید

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

محسن خدابخش در پاسخ به اینکه آیا امیدوار هستید که عمق معاملات آتی سبد سهام مقدار مناسبی باشد، اظهار کرد: موضوعات مالی و IT خیلی به هم وابسته هستند. ما موضوعات مربوط به IT را در ابزار آتی معاملاتی سبد سهام شروع کردیم و شرکتی که این سیستم را نوشته به راه‌اندازی این ابزار کمک کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این ابزار تک سهم نیست و روی شاخص تعریف شده است و با توجه به موضوعات زیرساختی که برای IT آن فراهم شده من امیدوارم این معاملات مورد استقبال قرار گیرد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا فروش استقراضی تا پایان سال قطعا عملیاتی خواهد شد، گفت: اگر بحث فقهی آن حل شود و مدلی داشته باشیم که با آن مسائلی که کمیته فقهی سازمان تاکید دارد را در نظر داشته باشد فروش استقراضی هم به بازار سرمایه می‌آید.

خدابخش در پاسخ به اینکه آیا در راه اندازی این ابزار معاملاتی با مشکلات زیرساخت معاملاتی هم مواجه‌اید، گفت: یک پایه هر ابزار جدیدی IT است. با توجه به اینکه در فروش استقراضی بدون اینکه سهامی داشته باشیم باید آن را به فروش برسانیم یک سری تغییراتی باید در سامانه معاملاتی به وجود آید. چون از جمله چیزهایی که در سامانه معاملاتی چک می‌شود این است که فروشنده باید آن دارایی پایه را داشته باشد.

، سازمان بورس به تازگی اعلام کرده که تا پایان سال جاری ابزار معاملاتی جدید از جمله وارانت و فروش استقراضی با بازار سرمایه خواهد آمد. این سازمان تاکید کرده است که ابزارهای مالی کلاسیک تا زمانی که در کمیته فقهی تایید نشوند در بازار سرمایه ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 314

ارسال نظر

ارسال