اقتصاد ترکیه احیا شده است

  • دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 15:1

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس جمهور ترکیه از مثبت شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال خبر داد.
اقتصاد ترکیه احیا شده است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که در جمع صادرکنندگان این کشور حضور یافته بود با اعلام خبر مثبت شدن رشد اقتصادی ترکیه گفت: در سه ماهه سوم سال، ما رشد ۰.۹ درصدی را تجربه کردیم و این نشان می دهد که اقتصاد احیا شده است.

وی ضمن اشاره به این که تمامی شاخص های کلان اقتصادی ترکیه نشان می دهد که روند بهبودی اقتصاد در حال تداوم است افزود: ترکیه کماکان هدف تحقق رسیدن به صادرات ۵۰۰ میلیارد دلاری را دنبال می کند. افزایش تولید خدمات و کالاها برای رقابت پذیر تر شدن اقتصاد ترکیه در برابر سایر کشورها کاملا ضروری است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت جغرافیایی ویژه ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: این مساله به ما یک مزیت بزرگ در طراحی، تولید و صادرات کالا و خدمات داده است. به گفته رئیس‌جمهور ترکیه، شاخص اطمینان فعالان تجاری به اقتصاد نیز در ماه نوامبر ۱.۷ درصد بهبود یافته و به ۹۱.۳ واحد رسیده است.

طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، ترکیه بیست و هفتمین صادرکننده بزرگ جهان است که ۱۶۶ میلیارد دلار صادرات و ۲۱۴ میلیارد دلار واردات داشته است. خودرو، طلا، قطعات خودرو و جواهرات اصلی ترین اقلام صادراتی و نفت، فولاد، بنزین و مواد معدنی مهم ترین اقلام وارداتی این کشور هستند. ترکیه هم چنین بزرگ ترین صادرکننده آرد در جهان است. در حال حاضر آلمان، انگلیس، ایتالیا، امارات و عراق اصلی‌ترین مقاصد صادراتی کالاهای ترک هستند.

طبق پیش‌بینی بانک جهانی، رشد اقتصادی ترکیه از سال‌ آینده مجددا مثبت خواهد شد و به سه درصد در سال ۲۰۲۰ و چهار درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. این نهاد هم چنین پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای کالاهای ساخت ترکیه در سال‌ آینده افزایش پیدا کرده و صادرات آن تقویت شود.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 397

ارسال نظر

ارسال