تاکید رئیس گمرک به واگذاری امور به بخش خصوصی

  • دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 ساعت 16:0

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی حیاتی است.
تاکید رئیس گمرک به واگذاری امور به بخش خصوصی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، سید مهدی میراشرفی در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به سیاست‌های دولت در فاصله‌گیری از تصدی‌گری و جایگزینی بخش خصوصی در شرایط خاص از جمله پروسه‌های اجرایی در امر تصدی‌گری، واگذاری برخی امورات گمرکی به بخش خصوصی را امری مهم و حیاتی دانست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اجرایی کردن پروسه تغییر در برخورداری از مزایای دهکده جهانی و رفاه گفت: مدیران استانی نیز باید برای استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و نقاط قوت استانی در همسایگی با چهار حوزه مهم بین‌المللی و دوری از نگاه جزیره‌ای اقدام کنند تا در جذب سرمایه‌گذاران نقش مهمی داشته باشند.

در ادامه این نشست، حسینی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی - نیز توسعه زیرساخت‌های تجاری، حمل و نقلی و لجستیکی را از مهمترین راهبردهای توسعه استان دانست و گفت: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و هم مرزی با سه کشور خارجی، داشتن پایانه‌ها و گمرکات متعدد، معادن غنی و ظرفیت‌های کشاورزی و … می‌تواند به یکی از توسعه یافته‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود که به جد پیگیر استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف هستیم.

او توسعه تجارت فرامرزی را از دیگر برنامه‌های مهم استان عنوان و اظهار کرد: از مسئولان کشوری انتظار می‌رود نسبت به توسعه زیرساخت‌های تجاری و زیرساخت‌های حمل و نقلی و لجستیکی استان که به عنوان یک راهبرد می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و رونق اقتصادی استان داشته باشد، توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین از رئیس کل گمرک ایران توسعه و تجهیز گمرکات استان آذربایجان غربی را خواستار شد و گفت: گمرکات این استان در واقع پیشانی کشور هستند و تقویت این گمرکات، در واقع بسترسازی برای توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی، تجارت، صادرات و واردات خواهد بود.

همچنین در ادامه جلسه نادر قاضی‌پور - نماینده مردم ارومیه در مجلس - با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی، شریان اصلی اقتصاد کشور است، گفت: در سطح استانی، نگاه مسئولان اقتصاد باید از نگاه بخشی به فرابخشی تغییر کند.

وی در رابطه با دستیابی به اقتصاد بدون اتکاء به درآمدهای نفتی، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و رونق تولید در کشور و اقتصاد بدون نفت نباید فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان نادیده گرفته شود.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه باید به گمرکات استان اختیارات بیشتری داده شود، گفت: در راستای اشتغالزایی و ریشه‌یابی دلایل ضعف اقتصادی استان و با تحلیل عوامل مؤثر در آن، لازم است ضمن فعال‌تر کردن گمرکات استان با دادن اختیارات بیشتر و تام به آنها، شاهد افزایش رفاه و شاخص‌های توسعه در استان باشیم.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 632

ارسال نظر

ارسال