دولت آلمان برای نجات اقتصاد این کشور دست به کار شد

  • پنجشنبه 21 شهریور 1398 ساعت 22:22

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر دارایی آلمان از آمادگی برای تزریق میلیاردها یورو پول به اقتصاد این کشور خبر داد.
دولت آلمان برای نجات اقتصاد این کشور دست به کار شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان - در جمع اعضای کمیته بودجه مجلس این کشور گفت که آلمان آماده است تا "خیلی خیلی میلیارد یورو" پول به اقتصاد خود تزریق کند تا جلوی کاهش بیشتر رشد اقتصادی گرفته شود. شولتس هم چنین از آمادگی برلین برای اتخاذ سیاست‌های محرک اقتصادی خبر داد و افزود آلمان در شرایط فعلی باید کارهای بیشتری برای مواجه نشدن با بحران اقتصادی انجام دهد.

در شرایطی که تنها چند روز تا برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا زمان باقی مانده است، بسیاری از کارشناسان این اظهارات را چراغ سبز برلین به ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی اروپا - برای کاهش بیشتر نرخ بهره در منطقه یورو ارزیابی می کنند.

شولتس در ادامه سخنان خود گفت: به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا خیلی مهم است که ما بتوانیم با روند منفی اقتصادی مقابله کنیم. با توجه به بنیان های نیرومند اقتصادمان می‌توانیم بر بحران های اقتصادی غلبه کنیم.

نرخ بهره در سطح منطقه یورو یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بهره کشورهای توسعه یافته است و بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است تا زمان رسیدن متوسط تورم این منطقه یه سطح دو درصد و افزایش رشد اقتصادی کشورهای عضو، اجرای سیاست انبساطی ادامه خواهد داشت. در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی برخی از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه که اولین و دومین اقتصادهای بزرگ‌ منطقه یورو محسوب می‌شوند، شدیدا کاهش پیدا کرده است، به نظر نمی رسد نرخ بهره در منطقه یورو افزایش زیادی پیدا کند.

 رشد اقتصادی آلمان در سه ماه دوم امسال به منفی ۰.۱ درصد رسید و این احتمال وجود دارد که رشد اقتصادی آلمان در سومین فصل سال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ نیز منفی شود. پس از مدت ها رشد اقتصادی نیرومند، اقتصاد آلمان به دلیل مشکلاتی نظیر کاهش تقاضا برای محصولات آلمانی و چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با رشد منفی مواجه شده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 272

ارسال نظر

ارسال