رشد اقتصادی چین به کمترین حد ۲۸ سال اخیر می‌رسد

  • یکشنبه 30 دی 1397 ساعت 18:51

اخبار => سایر رسانه ها

انتظار می‌رود به دلیل جنگ تجاری با آمریکا و تغییرات ساختاری، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ به کمترین حد خود از سال ۱۹۹۰ برسد.
رشد اقتصادی چین به کمترین حد ۲۸ سال اخیر می‌رسد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از رویترز، افزایش نشانه‌های تضعیف رشد اقتصادی چین که در یک دهه اخیر، بار یک سوم از رشد اقتصاد جهانی را به دوش کشیده است باعث افزایش نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی جهان و کاهش سودآوری شرکت‌های بزرگ شده است.

سیاست‌گذاران چینی وعده داده‌اند اقدامات بیشتری در راستای حمایت از رشد اقتصادی انجام دهند تا از ایجاد سونامی بیکاری در این کشور جلوگیری شود.

در نظرسنجی صورت گرفته رویترز از کارشناسان اقتصادی، نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۱۸ چین معادل ۶.۴ درصد پیش‌بینی شده که از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون بی سابقه است.

به گفته اقتصاددانان، با وجود سیاست‌های جدید دولت چین، رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان امسال نیز کاهشی خواهد بود و احتمالا در سطح ۶.۳ درصد قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود تا زمانی که چین با معضل سرمایه‌گذاری و تقاضای داخلی ضعیف مقابله نکند، حتی رسیدن به توافق تجاری با آمریکا، مشکل اقتصاد چین برطرف نشود.

برخی از کارشناسان اقتصادی چین معتقدند دولت این کشور احتمالا امسال با هدف کاهش فشار بر بنگاه‌های چینی و تقویت رشد، از بسته کاهش مالیاتی خود به ارزش دو تریلیون یوان رونمایی خواهد کرد و به دولت های محلی اجازه خواهد داد تا به منظور تامین مالی پروژه های کلیدی، دو تریلیون یوان اوراق قرضه منتشر کنند.

انتهای پیام

دبیر خبر: مریم طاووسی


تعداد بازدید : 151

ارسال نظر

ارسال