کاهش رشد اقتصادی فنلاند

  • یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 ساعت 13:30

اخبار => سایر رسانه ها

رشد اقتصادی فنلاند به پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر رسیده است.
کاهش رشد اقتصادی فنلاند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، حجم تولیدات ناخالص داخلی فنلاند در دوازده ماه منتهی به فوریه به ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است که ضعیف‌ترین رشد از دوازده ماه منتهی به نوامبر سال قبل است. این کاهش رشد در شرایطی رخ می‌دهد که اقتصاد فنلاند ماه نخست سال ۲۰۱۹ را با ثبت رشد خوب ۲.۱۳ درصدی آغاز کرده بود.

در بین بخش‌های مختلف، رشد بخش صنعت ۳.۰۳ درصد (۰.۴ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل)، خدمات ۰.۹۹ درصد (۰.۴۷ درصد کاهش) و کشاورزی ۰.۲۲ درصد (۱.۳ درصد کاهش) بوده است. متوسط نرخ رشد اقتصادی فنلاند در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۱۳ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به نوامبر ۲۰۰۰ با رشد ۹.۱۵ درصدی و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز منفی ۱۱.۱ درصد در سپتامبر ۲۰۰۹ بوده است.

میکو اسپولاندر، مدیر دپارتمان اقتصادی وزارت خزانه‌داری فنلاند گفت: اقتصاد فنلاند در حال حرکت رو به جلو است هر چند که اندکی از سرعت آن در مقایسه با روند صعودی ماه‌های قبل کاسته شده است.

علی رغم این کاهش رشد، میزان اطمینان فعالان تجاری به اقتصاد فنلاند بهبود یافته است و با ۰.۹ واحد افزایش به منفی ۱ واحد رسیده است. وزارت دارایی فنلاند اخیراً در گزارشی، پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی امسال این کشور را از ۱.۵ درصد قبلی به ۱.۷ درصد افزایش داده است. همچنین نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ نیز ۱.۴ درصد عنوان شده است.

وزارت خزانه‌داری فنلاند از کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، افزایش منازعات تجاری و جنگ تعرفه‌ای به عنوان موانع مهم خارجی اقتصاد وابسته به صادرات فنلاند یاد کرده است. این وزارتخانه مهم‌ترین چالش توسعه اقتصادی اروپا را مساله برگزیت دانسته است و پیامدهای برگزیت بر رشد اقتصادی اروپا در کوتاه مدت را قابل توجه خوانده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 642

ارسال نظر

ارسال